تشکیل دهیاری ها برای رسیدگی به رفع مشکلات فرهنگی، توسعه ای و عمرانی و زیرساختی روستاهاست.

جلسه هم اندیشی و تعامل بین دهیاران و فرماندار و برخی مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ؛ فرماندار استهبان ضمن اشاره به جایگاه دهیاران و شوراها در روستا افزود: از زمان تاسیس نهاد دهیاری و شورا در روستاها تحولات قابل توجهی اتفاق افتاده است.

کمالی سروستانی بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهیاری ها برای رسیدگی به روستاها و رفع مشکلات فرهنگی، توسعه ای و عمرانی و زیرساختی در سطح روستاها است.

نماینده عالی دولت در شهرستان یکی از انتظارات مهم از دهیاران را تقویت تسلط به قوانین و مقررات و شرح وظایف دانست که در صورت تحقق این انتظار، دهیاران بازوان توانمند دولت خواهند بود .

وی همچنین ضمن اشاره به بارانهای سیل آسای سال جاری دهیاران را بعنوان مسئول مدیریت بحران در روستاها خواند و افزود هر دهیار می بایست در روستا شناسنامه اطلاعاتی مدیریت بحران تهیه نماید تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد .

بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستا و رعایت کاربری های طرح هادی،تهیه برنامه عملیاتی سالانه توسط دهیاران،تشکیل تیم های پیشتاز در اطفاء حریق و معرفی افراد واجد شرایط آسیب دیده از بارش های اخیر به بنیاد مسکن، همکاری دهیاران در راه اندازی بوم گردی در روستا و … از جمله مهم ترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود .