به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به منظور حفظ زیبایی منظر شهری، برقراری نظم و انضباط در محیط شهری و پیشگیری از نصب اقلام تبلیغاتی روی دیوار، مکان‌های عمومی و دولتی، مبلمان شهری، تابلوها و درختان، هشت مکان مناسب برای تبلیغ نامزدها در نظر گرفته شد.


مهندس عبدالرحمان جوکار این خصوص ابزار داشت؛ در راستای قوانین و آیین نامه های اجرایی مربوط به فعالیت انتخاباتی و تبلیغات محیطی کاندیداها در فضای شهری و ممنوعیت نصب پوستر در اماکن عمومی و معابر، شهرداری در قسمتهای پُر تردد سطح شهر مکان های در نظر گرفته شده است.
ایشان خاطر نشان کرد: با بیان اینکه طبق ماده ۷۶ دستور العمل تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۶ آئین نامه اجرایی انتخابات خبرگان رهبری الصاق اطلاعیه پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی روی علائم راهنمایی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و موسسات آموزشی و سازمان های دولتی و اماکن بخش خصوصی و عمومی ممنوع است تاکید کرد؛ نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از نصب پوستر و اقلام تبلیغی در مکان‌های غیرمجاز خودداری کنند.

نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها مجاز هستند به غیر از ستاد های قانونی خود در نقاط تعیین شده نسبت به الصاق عکس و پیام‌های تبلیغاتی خود وهمچنین نصب بنر دراندازه های استاندارد از جمله میدان امام خمینی«ره» ، خیابان امام خمینی«ره» ، بلوار قائم قبل و بعد از بانک مسکن، بلوار قائم قبل از ۱۵ خرداد، پارک شهدای گمنام و دو مکان از خیابان سلمان اقدام کنند.


وی افزود؛ با توجه به اینکه انتخابات در ماه پایانی سال و در آستانه فرا رسیدن سال نو برگزار می‌شود از کاندیداها و هواداران‌شان تقاضامندیم از دیوارنویسی و چسباندن پوستر بر معابر اصلی سطح شهر خودداری نمایند و از حامیان نامزدهای انتخابات درخواست داریم با توجه به قوانین انتخابات از نصب پوستر و اقلام تبلیغی در مکان‌های غیرمجاز خودداری و فقط در مکان‌های تعیین شده اقدام به نصب پوستر وتبلیغات نامزد مورد نظر خود نمایند. ایشان اعلام کرد باتوجه به اینکه تکلبه های بلوار اصلی شهر (بلوار قائم) به تازگی رنگ آمیزی شده ونصب پوستر نیازمند هزینه مجدد خواهد بود لذا خواهشمند است اکیداً از نصب پوستر خودداری نمایند بدیهیست درصورت عدم رعایت این موضوع شهرداری وفق مقرارت اقدام خواهد کرد.