فرماندار استهبان در جلسه تقویت حضور گسترده مردم در انتخابات گفت زمینه سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات ، وظیفه همگانی است

یوسف کارگر فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان استهبان در جلسه طرح تقویت حضور گسترده مردم در انتخابات مطرح کرد: زمینه سازی برای مشارکت انتخابات وظیفه همگانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار استهبان ، تا الان ۲۹ نفر در حوزه انتخابیه استهبان، نیریز،بختگان تایید صلاحیت شدند که ۷ نفرشان از استهبان هستند

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از  کمیته اطلاع رسانی انتخابات شهرستان استهبان یوسف کارگر فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان استهبان در مورد مشارکت در انتخابات گفت:
حضرت آقا دیروز جمله ای فرمودند بسیار جمله ی مهمی بود حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست حق مردم است. باید به گونه ای بالاخره به مردم آگاهی بخشی کنیم که مردم از حقشان آگاه شوند‌‌. بعضا شاید افرادی از این حق خود نا آگاه باشند.
ممکن است افرادی ندانند که اگر در انتخابات شرکت نکنند چه اتفاقی می افتد یا اگر شرکت کنند چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: در موضوعات مختلف انتخابات به ویژه بحث مشارکت همیشه در همه ادوار بعد از انقلاب از حضرت آقا که بالاترین مقام را در کشور دارند تا رده های پایین تر همه تاکید داشتند،چه افرادی که به عنوان یک وظیفه شرعی و چه افرادی که دل در گرو این نظام و انقلاب ایران دارند همه وظیفه داریم که در انتخابات مشارکت داشته باشیم و در حضور حداکثری مردم هم کمک کنیم.

نماینده عالی دولت در استهبان ادامه داد: حالا مهم تر اینکه ما افرادی هستیم که یا کار گذار نظام هستیم یا مدیر دولت هستیم یا اصحاب رسانه هستیم‌ که قطعا همگی دوستدار نظام و انقلاب هستیم بنابراین همه ی ما باید در زمینه افزایش و مشارکت کمک کنیم. بالاخره هر کدام از شما هادی جامعه هدفی هستید. شما مدیران و دوستان اصحاب رسانه بین مردم هستید. ان شاءالله از ظرفیت همه شما عزیزان نسبت به ایجاد مشارکت حداکثری در انتخابات استفاده کنیم.

یوسف کارگر در مورد تشکیل ستاد تقویت حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۲ اظهار داشت: این ستاد تشکیل شده است که‌ در جلسه امروز در خدمت شما بودیم و ان شالله در جلسات دیگر در خدمت قشر دیگری خواهیم بود و از نقطه نظرات همه ی بزرگواران استفاده خواهیم کرد.

در ابتدای جلسه عبدالرسول طالب پور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری استهبان آماری از افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات و تعداد کاندیدهای تایید صلاحیت شده تا کنون بیان کرد:
در بحث انتخابات با عنایت به اینکه یک ماه و نیم دیگر تا برگزاری انتخابات در یازدهم اسفندماه که دو انتخابات سرنوشت ساز در کشور است یکی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و مورد دوم هم انتخابات مجلس خبرگان رهبری فرصت باقی است و از آنجایی که شاهد بودیم در ابتدا سال یعنی یازده ماه قبل از پرسه ی انتخابات مقام معظم رهبری بحث انتخابات را مطرح کردند و ایده های مشارکت حداکثری را سلامت،امنیت و رقابت سالم در انتخابات را متذکر شدند‌.

وی تصریح کرد: آمار واجدین شرایط رای در اول استان تهران با ۹میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مرتبه دوم خراسان رضوی با ۴ میلیون و ۳ هزار نفر و سوم استان فارس،اصفهان و خوزستان با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رتبه های اول تا پنجم را در کل کشور دارا هستند.
در آمار واجدین شرایط رای استان فارس تقریبا سوم است. استان فارس با داشتن ۱۸ نماینده یکی از پرشمارترین استان ها از لحاظ تعداد نماینده درمجلس شورای اسلامی می باشد. و همچنین تعداد ۵ نماینده از استان فارس به مجلس خبرگان راه پیدا می‌کنند.که نقش بسزایی در آرایش های سیاسی و تصمیم سازی های کشور ایفا می کنند.

طالب پور در مورد نامزد های حوزه انتخابیه استهبان،نیریز و بختگان خاطرشان کرد:
تا الان ۲۹ نفر در حوزه انتخابیه استهبان، نیریز،بختگان تایید صلاحیت شدند که ۷ نفرشان از استهبان هستند. ان شاءالله نهایت مشارکت مردم را در این انتخابات شاهد باشیم.

در پایان همه ی حضار نظرات خود را در ارتباط با افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در حوزه ی مسئولیتی خود بیان نمودند.