عبدالرسول طالب پور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری استهبان مطرح کرد: آسیب شناسی، راهبردی جهت پیشگیری از معضل خودکشی است که با محوریت اجرای برنامه‌های آموزشی و آگاهی بخشی توسط کارشناسان روان شناسی می تواند زمینه ساز کاهش این آسیب شود.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا ، معاون سیاسی فرماندار استهبان هدف از تشکیل این کمیته را انسجام و هماهنگی ادارات جهت برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات  و اجرای طرح پیشگیری از خودکشی با بهره مندی از امکانات بین بخشی و برون بخشی همه نهادها عنوان کرد و گفت : حفظ سلامت روان افراد جامعه و توجه به آسیب های اجتماعی شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است و نقش دستگاهها و ادارات متولی در راستای ارتقاء اقدامات پیشگیرانه از خودکشی اساسی و مهم است.

وی ادامه داد : در سال جاری با همت اعضا کارگروه در عرصه پیشگیری و مقابله با برخی از آسیب های اجتماعی، شاهد کاهش چشمگیر ۶۰ درصدی برخی از این آسیب ها بوده ایم و از هرگونه تعاملی که این روند را بهبود بخشد استقبال می کنیم.

معاون فرماندار استهبان بیان داشت: ایجاد نشاط و امید، آموزش مهارت‌های زندگی، بررسی روان‌شناسی رفتارها و شناسایی آسیب‌های اجتماعی از جمله راهکارهای کاهش معضل خودکشی در جامعه بشمار می‌آید که از سوی کارشناسان مربوطه باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حضور تمام ادارات و بخصوص مسئولین در کمیته پیشگیری از خودکشی، بر لزوم پیگیری مصوبات تاکید کرد و خواستار همکاری بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی برای آگاهی رسانی به عموم مردم شدند.

در ادامه دکتر تواضع رئیس شبکه بهداشت و درمان به تجزیه و تحلیل خود کشی و ارائه آمار اقدام به خودکشی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ و روند کاهشی نسبت به سال گذشته پرداخت و همچنین به افزایش تعداد روزهای حضور روانپزشک در بیمارستان نیز اشاره داشت.

در پایان حضار دیدگاه ها و نقطه نظرات را بیان کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.