به منظور بررسی وضعیت سد رودبال استهبان و اطلاع از میزان آمادگی این سد جهت جمع آوری سیلاب های احتمالی ، احمدرضا کمالی سروستانی سرپرست فرمانداری استهبان به همراه بخشدار مرکزی این شهرستان از سدرودبال استهبان بازدید و از نزدیک در جریان میزان آمادگی سد جهت مقابله با بارندگی ها و سیلاب های احتمالی و نحوه مدیریت آن قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری؛ در این بازدید مدیران و کارشناسان سد، گزارشی از وضعیت فعلی و میزان آب ذخیره شده در مخزن و سطح آمادگی جهت مقابله با بحران های احتمالی ارائه نمودند.

سرپرست فرمانداری استهبان ضمن تشکر از فعالیت ها و اقدامات مسؤولین این سد، میزان آمادگی و نحوه مدیریت سد را مطلوب توصیف کرد و بر لزوم آمادگی کامل جهت کنترل روان آب ها و سیلاب های احتمالی ناشی از بارندگی و استفاده بهینه و مطلوب از آب ارائه نمودند.

گفتنی است سد رودبال استهبان در شرق استهبان و در حوزه استحفاظی این شهرستان احداث شده است و قابلیت ذخیره سازی ۸۰ میلیون متر مکعب آب دارد و هم اکنون ۵۴ میلیون متر مکعب آب در مخزن خود ذخیره کرده است و گنجایش ۲۶ میلیون متر مکعب حجم آزاد برای ذخیره سازی آب دارد.

سد رودبال استهبان

در ادامه این بازدید، سرپرست فرمانداری استهبان از مزرعه پرورش ماهی خاویار منطقه رودبال استهبان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مزرعه مهم قرار گرفت.