مراسم بزرگداشت روز جهانی رادیولوژی در بیمارستان امام خمینی (ره) استهبان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی استهبان، مسئولین این مرکز با حضور در واحد رادیولوژی این روز را به همکاران رادیولوژی تبریک گفتند. دکتر مطوس ریاست بیمارستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمت های ارائه شده توسط همکاران این واحد به خصوص در دوران شیوع کرونا گفت: به واقع نقش کارکنان واحد رادیولوژی در ایام شیوع کرونا بسیار پررنگ بوده و پرسنل این بخش در مواجهه مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا قرار داشته و با توجه به ماهیت ویروس کرونا انجام سی تی اسکن یکی از راه های موثر شناسایی فرد مبتلا به بیماری کووید می باشد که همین امر ارزش تلاشها و از خودگذشتگی کارکنان این واحد را بالا میبرد. ایشان در پایان صحبت هایش آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای کلیه پرسنل این واحد داشتند.

در ادامه این مراسم آقای مرادپور کارشناس مسئول بخش رادیولوژی مرکز ضمن تشکر از مسئولین به خاطر برگزاری این مراسم گفت: پرسنل این واحد سختی های زیادی در مواجهه با مراجعه کنندگان به خصوص در ایام شیوع کرونا متحمل شده و در واقع جان خود را به خطر انداخته تا بتوانند خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشند.
این مراسم که با حضور مدیر دفتر پرستاری، مسئول حسابداری و تعدادی از کارکنان واحدهای بیمارستان همراه بود با تقدیر از کارکنان این واحد با اهدای لوح تقدیر و شاخه گل به پایان رسید.

شایان ذکر است در ۸ نوامبر ۱۸۹۵، ویلهلم کنراد رونتگن، در حالیکه مشغول تحقیق پیرامون خواص پرتو های کاتدی (همان الکترون ها) بود، به صورت کاملا اتفاقی ،متوجه نوعی پرتو در لامپ کاتدی شد که آن را پرتو ی مجهول یا پرتو x نامید که بعد ها به یاد رونتگن،به آن پرتو رونتگن نیز گفته شد. رونتگن تا ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵ خواص این اشعه را به طور کامل بررسی کرد و در مقاله ای دست نویس نتیجه ی آزمایشات خود را بیان کرد. نظر به برجسته بودن مقاله ی علمی او، اولین جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۰۱ به ویلهلم کنراد رونتگن اعطا شد.