– جناب آقای دکتر فدایی پس از سلام و تشکر از بابت وقتی که جهت مصاحبه با ” استهبانی دیگر ” اختصاص دادید به عنوان سوال نخست بفرمایید که شما در سئوالات خط قرمز هم دارید یا نه؟
* به نام خدا . بنده هم از حساسیتی که جنابعالی و همکارانتان در حوزه بهداشت و درمان دارید سپاسگزارم و اینکه خیر، بنده خط قرمزی ندارم و صادقانه پاسخگوی سئوالات شما خواهم بود.
– مسئولیت شما در سه بخش تعریف شده است: یکی در حوزه بهداشت و یکی در حوزه درمان و سومی هم در حوزه آموزش یعنی دانشکده پیراپزشکی. با اجازه شما از حوزه درمان یعنی بیمارستان سئوالات خود را شروع می کنیم: آیا درست است که نی ریز قطب درمان است و استهبان زیرمجموعه نی ریز از لحاظ درمانی محسوب می شود؟
* بله درست است.
– مگر نباید قطب درمان به مرکز استان یعنی شیراز نزدیکتر باشد؟ و اساسا چرا استهبان زیر مجموعه نی ریز در نظر گرفته شده؟
* خیر، نزدیکی به مرکز استان دلیل بر قطب شدن نیست بلکه آیتمهای دیگر مانند جمعیت، امکانات موجود و دیگر آیتمها باعث شد که نی ریز قطب شود و فاصله باعث نشد که نی ریز قطب شود.
– یعنی زیرساختهایی که ما در استهبان داشتیم از نی ریز کمتر بود؟
* صد در صد، تعداد پزشکان ما، جمعیت زیرپوشش بیمارستان ما، همه باعث شد و با توجه به فاصله نزدیک دو شهرستان باعث این امر شد.
– ولی ما شنیده ایم که پس از آنکه بیمارستان نی ریز قطب شد تعداد پزشکان بیشتری هم به آنجا اختصاص داده شد.
* با توجه به دلایلی که گفتم و سرانه جمعیت باعث شد که نی ریز قطب درمان ما باشد.
– آیا شما در پی قطب شدن نی ریز چانه زنی خاصی نکردید؟
* در آن زمان بنده نبودم که بخواهم چانه زنی کنم. و اگر نظری هم داشتم دیگر مربوط به الان نیست.
– به طور کلی عموم مردم از بیمارستان استهبان ناراضی هستند، آیا شما این را قبول دارید؟
* بله قبول دارم و مردم حق دارند.

استهبانی دیگر

– آیا این مشکل مدیریتی است؟ یا خود شما مشکل بیمارستان را در چه چیز می دانید؟
* مشکل بیمارستان یک مشکل قدیمی است و نمی شود یک فرد خاص یا مدیریتی خاص مقصر است بعضی اتفاق ها در بعضی مواقع می افتد. اتفاقی که در این زمان افتاده اختلاف بین پیمانکار و دانشگاه بوده که حالا از شانس مردم ما بر سر بیمارستان ما پیش آمده و پیمانکار نتوانسته کارش را انجام بده و اصل مطلب هم فضای فیزیکی می باشد و وقتی محوطه بیمارستان برای مریض قابل قبول نباشد و همیشه ریخت و پاش باشد همیشه در حال ساخت باشد طبیعی است که مردم ناراضی اند.
– با این اوصاف چرا افتتاح شد؟
* من زمانی که بیمارستان افتتاح شده نبودم. آن زمان نظر رئیس دانشگاه بوده که اینجا افتتاح شود و حتما ایشان شرایط اینجا را برای افتتاح مساعد دیده است.
– اگر شما معتقدید که عمده نارضایتی ها به دلیل مشکلات عمرانی و فیزیکی بیمارستان است آیا شما در مدت مسئولیتتان در این زمینه کاری نکرده اید؟ با توجه به اینکه در سفر اخیر رئیس دانشگاه به استهبان و قول ایشان مبنی بر اختصاص ۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی، آیا بودجه یاد شده جذب شده است؟
* حقیقت این است که وقتی جایی خیلی کار نیاز داشته باشد ما هر چقدر هم کار انجام بدهیم باز هم به آن نقطه رضایت مردم نمی رسیم.
– شما پس از ۱۸ ماه ریاستتان بر مجموعه بهداشت و درمان شهرستان آیا افتتاح بیمارستان نیمه تمام را کار درستی می دانستید یا کاری غلط؟
* من نمی توانم در این خصوص نظر بدهم. اما به عنوان کسی که بیست و چند سال در مجموعه بهداشت و درمان هستم نه من هیچ کس این مدل افتتاح را قبول ندارد. شاید هم فکر می کرده اند که پس از افتتاح می توانند در مدت کوتاهی بیمارستان را تکمیل کنند اما این اتفاق نیفتاد. ولی دانشگاه می داند که بین پیمانکار و دانشگاه مشکلی پیش آمده و سعی در جبران آن داشته. ما الان هزار متر دیوارکشی می خواهیم که الان دویست متر آن را کشیده ایم باز هم به چشم نمی آید. یا مساله امحا زباله که مساله بسیار مهمی برای محیط زیست است وقتی دستگاهش را با دویست و چند میلیون تومان می خریم و نصب می کنیم به چشم نمی آید. بیمارستان آنقدر کار دارد که ما هر چقدر هم در آن کار می کنیم باز هم به چشم مردم نمی آید.
– در نظر مردم اما مشکل اصلی بیمارستان را مسائل عمرانی نمی دانند و بیشتر مردم و حتی برخی مسئولان، بیمارستان را به دلیل نبود پزشک و کادر مدیریتی مناسب، محلی برای اعزام بیمار می دانند آیا شما این را قبول دارید؟
* اعزام بیمار در حد استاندارد هر بیمارستان باید انجام بشود ولی ما برای بعضی رشته ها حقیقتا دانشگاه هم اقدام ویژه ای کرده و کمتر زمانی شده که ما بدون متحصصین جراحی یا زنان یا بیهوشی باشیم. انصافا نمی توانم بگویم که استهبان فقیر از متخصص است و دانشگاه همیشه به ما متخصص داده است. الان هم که در خدمت شما هستم ما تمام متحصصین را داریم.
– میشه بفرمایید در حال حاضر بیمارستان چه متخصصینی دارد؟
* الان دوتا متخصص داخلی دوتا زنان دو سه تا اطفال دوتا قلب و غیره را دارد.
– این پزشکان در ماه چند روز ویزیت می کنند؟
* اینها برنامه ای دارند که ۲۳ روز یا دوتا ۱۵ روز باید شیفت بدهند ولی ویزیتی که باید انجام بدهند باید سه روز در هفته را ویزیت بیماران داشته باشند.
– سه روز در هفته می شود ۱۲ روز درماه. اما ما آماری داریم که در مورد پزشکان داخلی آقای دکتر شعله که رئیس بیمارستان هم هستند در مهرماه کلا ۶ روز در ماه در بیمارستان ویزیت داشته اند و کل بیمارانی که ویزیت کرده اند ۳۹ نفر بوده است و آقای دکتر علوی هم ۷ روز بوده اند که جمعا می شود ۱۳ روز و ما با این آمار ۱۷ روز دیگر ماه را بدون متخصص داخلی بوده ایم یا جراح عمومی که کلا ۷ روز درماه داشته ایم یا با وجود ۲ متخصص قلب و عروق کلا ۱۸ روز در ماه حضور داشته اند. با آمار موجود و با اعلام وجود ۱۲ متخصص باید در ماه ۳۶۰روز حضور داشته باشند که بر اساس آمار موجود کمتر از ۸۰ روز حضور ایشان را داشته ایم که این با اینکه بگوییم ما پزشک متخصص داریم کاملا متفاوت است. آیا با وجود یک یا دو روز حضور پزشک متخصص در هفته می توان گفت که ما همه متخصصین را داریم؟
* من حق را به شما می دهم و سئوال به جایی هم هست ما هم خودمان از این مساله رضایت نداریم جلسه ای با رئیس بیمارستان گرفتیم و نتیجه جلسه هم به اطلاع مسئولانمان رساندیم ما از این موضوع در درمان رضایتی نداشتیم و سعی کردیم جلسه ای بگذاریم و انتظار شبکه را درمان ببیند و انجام بدهد و ما به چیزی که شما می گویید باور و اعتقاد داریم و راضی نیستیم و گزارشاتی که شما دارید ما هم داریم و مطلع هستیم حقیقتا ما از رئیس بیمارستان خواستیم که این موضوع را اصلاح کند یعنی هم تعداد شیفت و هم تعداد بیماری که دیده می شود به استانداردها نزدیک باشد. البته وعده دادند که اصلاح شود و امیدواریم که این اتفاق بیافتد.
– آیا ارتباط شما با رئیس بیمارستان که معاون درمان شما هم هستند ارتباط حسنه ای است؟ چون در جامعه شایعاتی مبنی بر اختلاف بین شما و ایشان است.
* ارتباط ما با آقای دکتر شعله حسنه است و ایشان از دوستان قدیم بنده هستند ولی ممکن است مردم اصطکاک کاری را دال بر نبود ارتباط حسنه بدانند.
– آیا به شخصه از عملکرد آقای دکتر شعله راضی هستید؟
– چون ایشان فردی درمانی هستند من نباید زیاد قضاوت کنم ولی اختلاف سلیقه چیز بدی نیست.
* از لحاظ مدیریتی ایشان را چگونه ارزیابی می کنید؟
– چون گفته اید واضح و رک صحبت کنم باید بگویم ما شاید در زمینه کاری با هم همفکر و همسو نباشیم که البته این مورد نمی تواند خیلی ایرادی باشد. به هر حال اختلاف سلیقه چیز بدی نیست اما در زمینه کاری اختلاف سلیقه داریم ولی ایشان سالها در بخش درمان واقعا زحمات زیادی کشیده اند. اما این را هم بگویم که آقای دکتر شعله ماه هاست که اعلام کرده اند تمایلی به کار کردن در بخش درمان به عنوان رئیس بیمارستان ندارند .
* یعنی ایشان استعفا داده اند؟
– استعفای خود را به من نداده اند و من استعفای ایشان را کتبا ندیده ام و فقط شفاهی به من گفته اند که استعفا داده ام.

مجید فرهمندی – استهبانی دیگر

* آیا درمانگاه بیمارستان تعطیل شده است؟
– خیر اما از عملکردش راضی نیستم.
* خانم دکتر ابراهیم زاده داریم؟
– بله ایشان ردیف استخدامی استهبان را هم دارند.
* اینکه ایشان حتی بیماران اورژانسی هم نمی بینند را آیا تایید می کنید؟
– بله. عدم رضایت از ایشان را هم اعلام کرده ایم.
* این اعلام عدم رضایت شما تاثیری هم داشته؟
– بله. کار ایشان هم کار حساسی هست به هر حال متعهد شده اند روش کار خود را اصلاح کنند.
* شنیده ها حاکی از این است که اکثر پرسنل بیمارستان اکثرا طرحی هستند آیا این حرف را تایید می کنید؟
– بله تایید می کنم.
* آیا این پرسنل پس از اتمام طرحشان تعهدی هم مبنی بر ادامه خدمت دارند؟
– خیر
* پس با این وجود اکثر پرسنل بیمارستان چون طرحی هستند بی تجربه ها هم هستند و پس از کسب تجربه در بیمارستان استهبان، بیمارستان را ترک می کنند برای رفع این معضل چه کرده اید؟
– این صحبت شما خیلی کلی است. به هر حال نیروی طرحی از دانشگاه فارغ التحصیل شده است و اجازه کار کردن دارد و این قابل بحث نیست.
* آیا نمی شود که پرسنل بیمارستان بجای طرحی، استخدامی باشند؟
– بله. پارسال دولت ۱۰ هزار پرستار به صورت استخدام گرفته.
* سهم استهبان از این ۱۰ هزار نفر چقدر بوده؟
– سهم استهبان فکر کنم ۶ نفر بوده است.
* و سهم نی ریز؟
– نی ریز چون بیمارستانش در حال توسعه است ۶۷ نفر بوده است.
* علت این تفاوت فاحش چیست؟
– به عنوان شبکه بهداشت برای ما هم مثل شما سئوال است. ولی به ما می گویند که بیمارستان نی ریز در حال توسعه بوده و بیمارستان استهبان افتتاح شده.
* بیمارستان استهبان که فقط جابجا شده و افتتاح بیمارستان نبوده. پس اصولا افتتاح این بیمارستان خسرانی برای استهبان بوده است. نظر شما چیست؟
– من نمی توانم در جمع بندی بگویم خسران بوده. تخصیص نیرو هم دست ما و دانشگاه نیست و دست وزارتخانه هست.
* آیا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این تخصیص بیش از ۱۰ برابری نیرو نقشی داشته است؟
– چیزی متوجه نشده ام و نمی دانم
* شما برای اختصاص نیرو با نماینده تاکنون مذاکراتی داشته اید؟
– زیاد، فراوان.
* آیا تاثیری هم داشته است؟
– در حدی که شرایطش را داشته اند اقدامات خوبی کرده اند ولی به هر حال نیرویی به ما نرسیده است. ولی ایشان ارتباط خوبی با بهداشت و درمان دارند و واقعا اقداماتی هم میک نند ولی چقدر تاثیر داشته باشد….
* آیا صحیح است که گفته می شود داروخانه بیمارستان به زودی تعطیل می شود؟
– خیر. فقط از بخش خصوصی مجددا به خود بیمارستان منتقل می شود چون قرارداد بخش خصوصی تمام شده است. اما داروخانه بیمارستان هرگز تعطیل نمی شود و چرا باید تعطیل شود؟
* آی سی یو نوزادان در استهبان هم ساختمان دارد و هم تجهیزات. علت عدم راه اندازی آن چیست؟
– مشکل آن نیروی انسانی مورد نیاز است که وجود ندارد.
* یعنی علیرغم وجود ساختمان و تجهیزات نباید نیروی آن تامین شود تا مشکل مردم حل گردد؟ اینهمه نیرو به نی ریز داده می شود اما نمی شد یک یا دو نیرو برای راه اندازی آی سی یو نوزادان به استهبان داده می شد؟
– البته مقایسه، کار درستی نیست. ما خودمان واقعا باید اقدام کنیم.
* با این استدلال شما آیا نمی شد از نیروهای موجود استفاده کرد تا این بخش راه بیافتد؟
– بله. اقدامات خوبی شده. ولی اینکه بگوییم تمام و کمال یک بخش راه افتاده خیر چنین نیست.
* یعنی می فرمایید الان آی سی یو نوزادان در بیمارستان استهبان فعال است؟
– خیر به دلیل کمبود نیرو در حال حاضر فعال نیست.
* متخصص که به شما نمی دهند و در مورد نیرو هم که مقایسه با جایی نمی کنیم، اما نظافت بیمارستان که نیاز به متخصص ندارد.
– چه کسی گفته که ما متخصص نداریم. ما همه تخصص ها را داریم.
* ظاهرا مردم به بیمارستان اعتماد ندارند.
– خب اعتماد پیدا کنند!!!
* این اواخر در سطح شهر و در مسجد احمدی طوماری علیه بیمارستان در حال نوشتن بود و آن هم ظاهرا به دلیل نبود یک وسیله درمانی ساده در آمبولانس،خانمی فوت می کند. آیا این درست است؟
– من اطلاع ندارم که در مسجد احمدی چه نوشته اند. اگر بیشتر توضیح بدهید تا من هم اطلاع پیدا کنم ممنون می شوم.
* در کل آن که مردم به بیمارستان اعتماد ندارند. آیا شما این را قبول دارید؟
– والا روزی ۷۰۰ نفر وارد و خارج بیمارستان می شوند. در بهترین بیمارستانهای کشور کسانی یافت می شوند که ناراضی باشند و این دلیل بر تعمیم دادن موضوع به کل جامعه نیست. بیمارستان بسیار عالی دارد و خالصانه خدمات می دهد.
* و اما موضوع بهداشت. عملکرد بهداشت بویژه بهداشت محیط مورد تایید شما می باشد؟
– صد در صد. یکی از واحدهای بسیار خوبمان واحد بهداشت محیط است.
* خبری در سایت دانشگاه علوم پزشکی منتشر شد که آرایشگاهی زنانه در استهبان به دلیل انجام عمل تاتو تعطیل شد. همین یک مورد بوده یا موارد دیگری هم بوده؟
– ما بر اساس بازدید و گزارشات اقدام می کنیم. مهمترین مورد از شکایت شخصی هست که مردم اقدام نمی کنند و به هشدارهای ما هم توجه آن چنانی ندارند و وقتی به مردم می گوییم که به مکانهای مجوز دارند بروند اما بعضا توجهی نمی شود. این آزایشگاه هم چون به تذکرات ما عمل نکرد تعطیل کردیم
* برای تمدید کارت تندرستی اصناف آیا باید حتما توسط پزشک معاینه صورت گیرد؟
– بله صد در صد.
* ولی آیا اطلاع دارید که هیچ معاینه پزشکی برای اصناف برای صدور کارت تندرستی صورت نمی گیرد و فقط به یک آزمایش مدفوع بسنده می شود؟ اصناف به درمانگاه شبکه مراجعه می کنند و پس از ارائه برگه آزمایش مدفوع، کارت تندرستی صادر می شود اما هزینه کامل معاینات پزشکی هم گرفته می شود. چرا چنین است؟
– ما برای هر کاری که می خواهیم انجام بدهیم تعریف داریم. در این مورد هم بنده پیگیری میکنم و به شما اطلاع می دهم.
* یک عینک سازی و بینایی سنجی در درمانگاه فروهی مدتی قبل راه اندازی شد و سپس تعطیل شد. داستان چیست؟
– مدتی قبل کسانی آمدند و این تقاضا را ارائه دادند و برای رفاه مردم موافقت شد و شروع بکار نمود. مجوز آنها درست بود و مدارکشان درست بود. متاسفانه خیلی همشهریان دیگر شاکی شدند و گفتند نباید باشد بعد بررسی کردیم دیدیم که درست می گویند و ایشان در فراخوان شرکت نکرده بود و ما تعطیلش کردیم.
* یعنی تشریفات قانونی انجام نشده بود؟
– خیر، تشریفات انجام شده بود. ما مطمین بودیم که این عینک سازی فعلا کارهایش را انجام می دهد تا فراخوانش زده بشود و بیاید شرکت کند بعد هم که دیدیم اعتراض شخصی داریم گفتیم تعطیل کنیم.
* بالاخره ایشان با این کار متضرر شده است.
– – خودش شرایط را قبول کرده بود. ما در واقع برای او اخذ مجوز از استان کرده بودیم که می تواند فراخوان شرکت کند و ما فقط مکان در اختیارش قرار داده بودیم.
* آیا در اختیار قرار دادن مکان دولتی بدون انجام تشریفات قانونی نوعی خلاف محسوب نمی شود؟
– بله . ما تشریفات استیجاری را انجام ندادیم و به نوعی قصور از ما هم بود. چون ما مطمین بودیم که همین شخص قطعا برنده می شود پس اجازه دادیم خدماتش را ارائه دهد و بعد چون اعتراض داشتیم آن را تعطیل کردیم تا فراخوان زده شود و در حال انجام است که ممکن است همان شخص
دکتر فدایی رییس شبکه بهداشت:
از بیمارستان راضی نیستم

برنده بشود.
* یکی از موارد مندرج در بحث پزشک خانواده این است که تزریقات باید رایگان باشد. اما مشاهده می کنیم از مردم در قبال تزریقات حتی در درمانگاه فروهی هزینه گرفته می شود. چه دلیلی دارد؟
– نباید پولی بگیرند. درمانگاه فروهی هم چنانچه تزریقات مربوط به پزشک خانواده نباشد باید پول بدهند چون تزریقات فروهی را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم.
* آیا برای مسئولیت هایی که واگذار می کنید با کمبود نیرو مواجه هستید؟
– چطور مگر؟
* در حال حاضر مسئول درمانگاه فروهی و مسئول واحد بهداشت محیط که کارش بسیار هم گسترده هست و انتقادات زیادی بر عملکرد بهداشت محیط وجود دارد یک نفر می باشد یا رئیس بیمارستان و رئیس دانشکده یک نفر هست آیا چه دلیلی دارد؟ و آیا واقعا در عرصه مدیریتی هیچ پتانسیل دیگری نداریم؟
– مسئول بهداشت محیط بودن منافات خاصی با مسئول مرکز فروهی بودن ندارد.
* کدامیک بی اهمیت تر است؟ مسئولیت بهداشت محیط یا مسئولیت مرکز فروهی؟
– هیچکدام. هر مسئولی بالاخره شغلی دارد و این نیست که شغلش فقط مسئولیت باشد. بهداشت محیط که یک نفر نیست، تعدادی نیرو دارد و ما دیدیم که به کارش می رسد پس ما او را گذاشتیم.
* ولی با بررسی کلی در شهر متوجه میشویم که بهداشت محیط عملکرد مناسب و ملموسی ندارد و یا اینکه قدرتی ندارد یا رابطه ای مسایل را حل می کند. این را چگونه توجیه می کنید؟

استهبانی دیگر

– ما یکی از شهرستانهایی هستیم که در زمینه بهداشت محیط حرف برای گفتن داریم و بهداشت محیط ما حقیقتا شبانه روز در خدمت مردم هستند و من تعجب می کنم شما چنین می گویید. اینها حتی در عصرها و شب ها که ساعت کارشان هم نیست در سطح شهر حضور دارند و گشت می زنند. حالا یک موردی یک جا پیدا شده که نمی شود چنین گفت. شما مواردی که می گویید را لیست کنید تا ببینیم چه چیزی بر زمین مانده اینها به شهر کاملا اشراف دارند.
* آیا نمی شد مدیریت مرکز فروهی را به شخص دیگری واگذار کرد؟
– ما اعتقاد داریم که شخص مورد نظر، این توانمندی را دارد که هر دو سمت را مدیریت کند.
* آیا از وضعیت اورژانس راضی هستید؟
– بله هر دو پایگاه موجود بدون نقص دارد کار می کند.
* پس چرا گاهی که مردم تماس می گیرند کسی پاسخگو نیست؟
– اصلا امکان ندارد. من به طور جد این را به شما ثابت میکنم چون تمام مکالمات ضبط می شود. و همه عملکرد ثبت و ضبط می شود و اورژانس ما بنده کاملا رضایت دارم. در مورد پایگاه دوم چون نیرو نداریم نمی تواینم راه اندازی کنیم.
* در مورد اورژانس خیر چطور؟
– دو تا نیرو به اورژانس خیر دادند که در حال آموزش دیدن هستند که به زودی راه اندازی می شود چون هم ساختمان دارد و هم آمبولانس.
* آیا درست است که دکتر زموده تقاضای بازگشت به مرکز بهداشت را داشتند؟
– من هیچگاه درخواستی از طرف ایشان نداشتم.
* آیا در شبکه و معاونت بهداشت نیروی پزشک دارید؟
– خیر نداریم.ما فقط پزشک خانواده داریم و اگر بود استفاده می کردیم. به دکتر زموده هم پیشنهاد دادیم خودشان گفتند تمایلی به کار در شبکه بهداشت ندارند.
* انتقادی که به شما گرفته می شود که معمولا وقتی بیرون از شبکه حضور دارید معاونتان هم با شما بیرون است و بنابراین کسی در شبکه پاسخگوی ارباب رجوع نیست آیا این انتقاد را وارد می دانید؟
– خیر. نود درصد مواردی که بیرون هستم با بنده نیستند. و در شبکه حضور دارند.
* خیلی ها معتقدند که انتصاب شما سیاسی بوده آیا این را قبول دارید؟
– خیر اصلا. من قصد داشتم به استهبان بیایم و به من پیشنهاد این مسئولیت را دادند و بنده هم قبول کردم.
* پشیمان نیستید که آمدید؟
– خیر. چون توان کار را داشتم تا این لحظه پشیمان نبوده ام. چون توانسته ام که خدماتی بدهم.
* شنیده ها حاکی از این است که علاقمند به ریاست دانشکده پیراپزشکی هم هستید. آیا این درست است؟
– من علاقه ای به ریاست دانشکده ندارم چون وقتش را ندارم.
* از عملکرد دکتر شعله در دانشکده راضی هستید؟
– از وضعیت دانشکده ناراضی نیستم. الحمدالله دانشکده در وضعیت خوبی قرار دارد. البته من نظر داشتم که دکتر شعله در درمان بیشتر کار کند تا آموزش. نظر من این است.
* چرا رشته جدید به دانشکده اضافه نمی شود؟
– رشته جدید شرایط می خواهد که به هزار دلیل فعلا شرایطش نیست هر چند ما همه زیرساخت های آن را در استهبان داریم و هر وقت رشته جدید بدهند آمادگی پذیرش داریم.
* آیا دکتر شعله توانایی مدیریت همزمان بیمارستان و دانشکده را دارند؟
– بنده موافق مدیریت ایشان در دو مجموعه نیستم. البته خودشان هم مایل به ماندن در بیمارستان نیستند.
* آیا بیمارستان مدیر دارد؟
– بله مدیر دارد. مدیر آن مسئول حراست شبکه هم هست. که فعلا مجبوریم ایشان هم دو مسئولیت داشته باشد.
* چرا چنین است؟
– چون کسی تمایل ندارد مدیریت بیمارستان را قبول کند؟
* چرا کسی قبول نمی کند مدیر بیمارستان بشود؟
– نمدانم. افراد دوست ندارند مسئولیت قبول کنند. مشکلات زیادی وجود دارد. بی پولی و چالش ها. بر ای یک انسان معمولی مدیریت کار سختی است نیاز به پیگیری و تلاش و روحیه خاص دارد. ضمن آنکه مدیریت در شرایط فعلی جاذبه خاصی هم ندارد. البته این را هم بگویم که بنده هم روحیه کار کردن دارم و هم روحیه رفتن. هر لحظه هم که بدانم دچار روزمرگی شده ام حتما می روم.
* پزشک طب کار هم دارید؟
– بله. خانم دکتر حاجیان هستند که ایشان را برای اینکار معرفی کرده ایم.
* می گویند پزشک طب کار روزها فقط از ساعت هشت تا هشت و نیم طب کار را قبول کرده اند. چرا چنین است؟
– چشم این را پیگیری می کنم و اطلاع می دهم.

استهبانی دیگر

* برای مصاحبه خودتان چه تیتری را انتخاب می کنید؟
– هر تیتری خواستید بزنید.
* دکتر مسعودی با شما همکاری دارند یا خیر؟
– بسیار زیاد.
* فرماندار چطور؟
– من خدایی می گویم من تصور نمی کردم وقتی بیایم یک فرماندار اینقدر پای کار باشد؟
* امام جمعه چطور؟
– اصلا ویژه. همه مسئولین عالی اند.
* به خودتان چه نمره ای مید هید؟
– خودتان نمره بدهید .
* به نظر خودتان سوالی بود که دوست داشتید در موردش توضیح دهید ولی از شما پرسیده نشد؟
– خیر
* از اینکه در این مصاحبه کردید سپاسگزارم.
– بنده هم مجددا از شما و همکارانتان سپاسگزارم .

استهبانی دیگر