به گزارش استهبان فردا ،  به همت «گروه مردمی دیده بان استهبان» و «دبستان محیط زیستی یار مهربان» و با همکاری خوب «اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان» طرح کُپه کاری و بذرکاری در منطقه گردنه سبز برگزار گردید.

رسول حاجی باقری دبیر گروه مردمی دیده بان استهبان گفت : دانش آموزان دبستانی به همراه والدین خود و دیگر شرکت کنندگان در روز جمعه ۲۱ دی ماه ۹۷ در این برنامه آموزشی – محیط زیستی حدود سه هکتار از مراتع و جنگل های آسیب دیده از آتش سوزی و چرای بی رویه دام را با گونه های بومی بادام کوهی و ارژن بذرکاری کردند.

دبیر گروه مردمی دیده بان استهبان ادامه داد ، تعداد شرکت کنندگان حدود ۲۰۰ نفر برآورد گردید که با چند دستگاه اتوبوس و چندین خودروی سواری به منطقه رفتند. خودروی های اداری منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و نیروی انتظامی دیگر خودروها را همراهی می کردند.

شایان ذکر است برنامه های بذرکاری بیش از هشت سال است که توسط گروه های محیط زیستی استهبان انجام می شود. این فعالیت های مردمی با هدف احیاء اراضی آسیب دیده ملی انجام می شود. خشکسالی، چرای بی رویه دام و آتش سوزی از مهم ترین دلایل این تخریب هاست و بذرکاری ها می تواند در راستای بازسازی این اراضی آسیب دیده تاثیرگذار باشد.

با حضور کودکان و دانش آموزان به عنوان تاثیرپذیرترین و تاثیرگذارترین قشر جامعه در مسیر حفاظت از طبیعت می توان بازخوردهای بهتری کسب کرد و این می تواند نویدبخش آینده ای بهتر برای طبیعت کشور باشد.
در پایان برنامه دانش آموزان دبستان یار مهربان سوگندنامه محیط زیستی خود را برای شرکت کنندگان خواندند. هم چنین از طرف برگزار کنندگان برنامه به تمام کودکان و دانش آموزان یک کیسه لقمه پارچه ای به اضافه یک بسته بذر اهداء گردید.

جنگلانه استهبان

جنگلانه استهبان

جنگلانه استهبان

جنگلانه استهبان