یوسف کارگر فرماندار‌ استهبان بر لزوم آمادگی به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان؛فرماندار استهبان در جلسه پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، ضمن خیر مقدم به کلیه اعضا حاضر در جلسه ، نکاتی در خصوص اهمیت داشتن آمادگی کامل در مواجهه با بیماری عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان و وجود دریاچه بختگان و نیز سد رودبال و احتمال بالای حضور پرندگان وحشی آبزی و مهاجر در این مناطق، پایش و مراقبت بیماری توسط ادارات دامپزشکی و محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود .

یوسف کارگر با توجه به مشترک بودن بیماری بین انسان و پرندگان، بر لزوم آمادگی شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان تاکید و از روسای این دو نهاد خواستند نسبت به تهیه و تامین امکانات مواجهه با بیماری از هیچ کوششی دریغ ننمایند .

در ادامه ایمان شهسوار سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان استهبان، توضیحاتی در خصوص بیماری و روند حال حاضر آن در کشور، استان و شهرستان بیان نمود.

وی با ذکر مسئولیت های اعضای حاضر در جلسه، اجرای مستمر پایش و مراقبت در واحد های مرغداری صنعتی و نیز طیور سنتی در روستا را مهم ارزیابی نمود و از کلیه اعضا درخواست داشت در صورت مشاهده تلفات در جمعیت طیور به هر نحو و شکلی، مراتب به قید فوریت به اداره دامپزشکی جهت اقدامات بعدی اطلاع رسانی نمایند.

در این جلسه اعضای حاضر ضمن تاکید بر همکاری مستمر ، به بیان دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند.