خبرهای خوب در راه است

در اقدامی کم نظیر، ۱۲ پروژه عمرانی و زیربنایی شهرداری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

 

شهردار استهبان تنها پس از گذشت یازده ماه از تصدی مدیریت شهری، افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی بصورت همزمان را نوید داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای شهر استهبان، دو ماه مانده تا آغاز دهه فجر، حسن تاج پیکر حین بازدید از روند پیشرفت پروژه های در دست اجرا گفت: خوشبختانه توفیق حاصل شد که از ابتدای سال جاری به همت مجموعه شهرداری و همراهی و همدلی شورای شهر بتوانیم با رویکرد توسعه زیربنایی و اصولی، ۱۲ پروژه عمرانی و فرهنگی را آغاز نموده و با توکل به خداوند همزمان با دهه فجر با افتخار به پیشگاه شهروندان فهیم و عزیزمان پیشکش نماییم.

وی افزود: خیابان مجاور ساختمان فرمانداری به نام خیابان “شهروند” به عنوان لوپ شهرستان و اتصال دهنده بلوار ورودی(امام رضا (ع)) به شهرک امام حسین(ع) با اعتباری بالغ بر بیست میلیارد ریال تملک، بازگشایی، زیرسازی، آسفالت، کانیو و فضاسازی شد.

اصلاح هندسی و ترافیکی انتهای خیابان میثم و رودی تفرجگاه سرآسیاب نیز با احداث میدان “کوهستان” با هزینه کرد ششصد میلیون ریال و با نصب المان تاریخی سنگ آسیاب کهن در جهت معرفی سبقه تاریخی شهر به بازدید کنندگان از تفرجگاه، انجام شد.

احداث پارک های جدید و شناسنامه ای برای درختان

تاج پیکر ضمن اشاره به رویکرد زیست محیطی و سبزاندیشانه شهرداری گفت: با توجه به نیازهای آماری و پایش و حفظ درختان شهر، طرح شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی درختان با هزینه کرد پانصد میلیون ریال به پیمانکار واگذار شده و در حال اجراست. شایان ذکر است در راستای رویکرد طبیعت گرایانه و حفظ میراث فرهنگی، نماسازی باغچه درختان کهن ” چنار تیرونجان” و ” سرو سید شمس الدین” و انتقال تنه درخت کهنسال “آببخش” به تفرجگاه سرآسیاب در طول این مدت، اجرایی شده است.

همچنین برای تأمین و افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد محیط تفریح و سرگرمی خانواده های ساکن در شهرک مهر، پس از پیگیری های متعدد جهت واگذاری زمین به شهرداری، ساخت بوستان “مهر” با اعتبار ۴ میلیارد ریال از ماه های پیش آغاز شده و هم اکنون به مراحل پایانی رسیده است.

وی در ادمه افزود: ۱۵۰۰۰ مترمربع از پارک حاشیه ای بلوار قائم نیز در این مدت با هزینه ۹ میلیارد ریال احداث و فضاسازی شده و فازهای بعدی طرح نیز تا انتهای پیاده رو و تبدیل بلوار اصلی شهر به پارک سراسری و ایجاد فضای مطلوب و دلنشین برای شهروندان و مسافران ادامه خواهد یافت.

پدافند غیرعامل در برابر سیل

شهردار استهبان سپس با اشاره به پدافند غیرعامل بعنوان یکی از وظایف اساسی مدیریت شهری گفت: تجربه سیل دو سال پیش شهرستان و بروز مشکلات و مخاطرات متعدد برای شهروندان، علی رغم هزینه های بسیار، احداث سازه های دفع آب های سطحی بعنوان یکی از اولویت های کاری شهرداری مطرح شد و با تلاش مجموعه شهرداری توانستیم با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیاردریال دو سیل بند موسوم به سیل بند رودخانه” وکیل آباد “و” پیرمراد” را برای حفاظت از جان و مال مردم در مقابل وقوع سیلاب احتمالی احداث کنیم.

 

راه اندازی سامانه پایش تصویری شهر

برای ایجاد شهر ایمن و ایجاد امنیت شهروندان ، راه اندازی سامانه پایش تصویری در دستور کار قرار گرفت و در فاز اول، جانمایی و نصب پایه ها اجرا شد و هم اکنون قرارداد خرید و نصب دوربین های امنیتی و تجهیز و راه اندازی مرکز مانیتوریگ منعقد شده و به زودی عملیاتی خواهد شد . برای این پروژه  ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

گامی برای فرهنگ

آرامگاهی برای شاعر روشن ضمیر

پس از گذشت سال ها از احداث سازه فلزی آرامگاه ” جمالی” شاعر بزرگ استهبانی، طرح تکمیل بنا تهیه شده و در آینده نزدیک به اجرا در خواهد آمد و در اقدام عمرانی- فرهنگی دیگر، سالن اجتماعات شهرداری در جهت ایجاد فضایی برای اجرای برنامه های فرهنگی برای مجموعه پرسنل و شهروندان با ظرفیت ۱۰۷ نفر و هزینه کرد ۴ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس تاج پیکر در پایان گفت: کلنگ دو پروژه بازگشایی خیابان ” بهارستان” واقع در خیابان شهید مرشدی (مجاور تل میگ) و خیابان ” ۲۲ بهمن” مجاور ساختمان جمعیت هلال احمر که پس از گذشت سال ها و با پیگیری های فراوان بخش اعظمی از زمین های آن تملک شده نیز همزمان با دهه فجر بر زمین زده خواهد شد و همچنین اجرای فاز دوم پروژه ممیزی املاک شهر نیز بعنوان پروژه گران قیمت و زیربنایی آغاز خواهد شد.

گفتنی است پیش از این نیز همزمان با هفته دولت از المان زعفران، موزاییک فرش خیابان امام خمینی(ره)، المان های چوبی درختان و فاز اول پروژه بزرگ ممیزی املاک، که در زمان مدیریت شهردار فعلی به انجام رسیده بود رونمایی شده بود.

شهرداری استهبان