کمتر از یکدهه پیش از این، به دلیل دوبانده نبودن برخى مسیرهاى پرترددِ جاده هاى استان، متأسفانه شاهد بروز حوادث منجر به مرگ و مصدوم شدن هموطنان درآن مسیرها بودیم.
محور جاده شیراز- فسا به دلیل اتصال به استان هاى جنوبى و جنوب شرقى کشور از جمله جادهاى پر حادثه و پرخطر جاده ها آن روزگار به شمار مى رفت که بسیارى از هموطنان و هم استانى ها در تردد از این مسیر آسیب هاى جبران ناپذیر بجان خریدند.
خوشبختانه پس از دوبانده شدن مسیر یاد شده، آمار مرگ و میر ناشى از تصادفات رودر رو نیز کاهش چشمگیر و قابل توجه اى داشته است.
با این حال هنوز استخوان یک بانده بودن این مسیر در محورى کمتر از پنج کیلومتر لاى زخم مانده و به پایان نرسیده است و متأسفانه همین مسیر کوتاه نیز قربانى مى گیرد، چنانکه رئیس مرکز فوریت هاى پزشکى شهرستان فسا مى گوید: در شش ماه گذشته در این نقطه ۸ تصادف اتفاق افتاده که ۱۱ مصدوم و ۲ کشته بر جای گذاشته است!
محور یاد شده از تقاطع پلیس راه دوم مسیر شیراز – فسا به سمت شهرستان استهبان است که همین مسیر نقطه شاهراه اتصال استان به استان هاى سیستان و بلوچستان، کرمان و براى برخى مسافران استان یزد مى باشد.
نکته قابل توجه اینکه در یک نگاه میدانى و آمار عمومى از روند پروژه در مسیر یاد شده که شامل یک پل زیر گذر مى شود مى توان مدعى بود که بیش از ٩۵ درصد پروژه پیشرفت کرده است، حال توقف یا کم کارى اتمام پروژه به چه دلیل بوده پرسشى است که اهالى شهرهاى همجوار جاده و مسافران همواره در ذهن دارند؟!
با وجود آغاز بکار ادوات ساخت و ساز براى اتمام پروژه، کاش مدیران مربوطه در سطح کلان استانى همت مضاعفى براى بهره بردارى کامل از آن تا یک ماه آینده داشته باشند تا هموطنان و هم استانى ها بیش از این به دلیل همسان نبودن کمتر از پنج کیلومتر جاده اى پرتردد، نظاره گر حوادث تلخ نباشد!
نمى توان بدون داشتن آمار مستند مدعى وجود این خُرد پروژه هاى جاده اى و پیامدهاى منفى آن در سطح استان بود، امید آنکه تنها پروژه نیمه تمام همین مسیر یاده شده بوده باشد و پروژه اى در اینگونه مسافت هاى کم وجود نداشته باشد با این حال در صورت وجود اینگونه پروژه ها، همت عالى و همچنین پیگیرى لازم مسئولان جهت جذب اعتبار و یا رفع هر مشکلى دیگر در جهت اتمام آنها غیرقابل انکاراست!