معارفه امام جدید استهبان حجه الاسلام و المسلمین سید جعفر ساجدی در تاریخ جمعه مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور حاج آقای اصلانی معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و نماینده حجه الاسلام حاج علی اکبری ، حاج آقا حاجی پور مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس، امام جمعه سابق استهبان حجه الاسلام و المسلمین خاوری، مسئولین شهرستان استهبان، اعضای شورای اداری و مردم استهبان در سالن شهید فقیهی فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا  به نقل از استهبان آنلاین در ابتدای این مراسم مهندس کارگر فرماندار شهرستان استهبان گفت: اینجا گرد آمده ایم که هم تشکر ویژه و مجدد داشته باشیم از حجه الاسلام و المسلمین خاوری که نزدیک به ۲۰ سال خدمات و برکات فراوانی در شهرستان قرآنی استهبان ارائه دادند.
امیدواریم با حضور امام جمعه جدید شهرستان این تعملات این همفکری ها این خدمات مستمر باشد. همانطور که حاج آقای خاوری تلاش در خدمت به مردم شهرستان داشتند، ایشان هم این راه را ادامه دهند و ماهم همین جا اعلام همکاری میکنیم با این برادر بزرگوار و همه ی اعضای شورای تأمین و شورای اداری در رکاب این برادر بزرگوار خواهیم بود تا بتوانیم خدمتگذار خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلام و مردم قدر شناس شهرستان استهبان باشیم.


مردم استهبان، مردم قدرشناسی هستند که آخرین مصداقی که داشتیم در مراسم تکریم و تجلیل از حاج آقا خاوری بود.

در ادامه حاج آقا اصلانی معاونت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت:  برنامه شهرستان استهبان جزو برنامه های نمونه بود که قطعا به خاطر مردم با معرفت شهرستان است. باید از معرفت و قدرشناسی مردم تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: قطعا اگر سابقه خوب آقای خاوری نبود، این چنین قدر شناسی ها و معرفت ورزی ها هم نبود. ایشان در این ۱۹ سال حضور در استهبان که ۱۳ سال آن امام جمعه بودند معلوم میشود خیلی خوب در دل مردم شهرستان جا باز کردند و خوب خدمتگذاری کردند، مردمی زندگی کردند و آن مختصاتی که امام خمینی (ره) برای یک امام جمعه در گفتمان انقلاب اسلامی تببین کردند الحمدالله آقای خاوری به آن مختصات التزام داشتند.

در ادامه حجه الاسلام حاجی پور متن تقدیر نامه حجه الاسلام و المسلمین خاوری که از طرف حجه الاسلام حاج علی اکبری صادر شده بود و حکم حجه الاسلام و المسلمین ساجدی را به عنوان امام جمعه شهرستان استهبان قرائت نمود.

در پایان حجه الاسلام و المسلمین سید جعفر ساجدی گفت:
از حاج آقا خاوری استاد بزرگوار تشکر ویژه دارم.
دشمن هر آنی نقشه ی جدیدی دارد برای ملتی که ۴۰ و چند سال است ایستاده حول محور کلمه حق.از نقشه ی آخرشان با هدف جدا کردن آخوند ها و مردم خیلی نمی‌گذرد،چه قدر زیبا بود که اتفاقات قشنگی که از طرف مردم در این جابجا شدن ها نسبت به این قشر و جایگاه می افتاد به عالم نشان داد کدام یک از عزیزانی که اینجا آمده اند به خاطر نفع شخصیشان آمده اند؟ این ها خیلی ارزش دارد.
وی در ادامه گفت:دشمن باطن خودش را با رسانه های قشنگ دارد به خورد مردم می‌دهد ما باید بتوانیم حق زیبای خودمان را در عالم جلوگر کنیم. این رابطه ی عمیق باقی خواهد ماند ان شاءالله.