احمدرضا کمالی سروستانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت فعالیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان استهبان را به یک سوم کارکنان کاهش دادیم که دورکاری با اولویت خانم‌های باردار و افراد آسیب‌پذیر است.
وی ادامه داد: آرایشگاه‌های زنانه شهرستان نیز به صورت کامل بسته شده است و اجازه فعالیت به آنان داده نمی‌شود.
فرماندار استهبان گفت: گشت آمران سلامت در شهرستان فعال است که هم تذکرمی‌دهند و هم ماسک اهدا می‌کنند.
کمالی سروستانی افزود: تمام مناطق پرخطر و تفرجگاه‌های شهرستان استهبان تعطیل شده و بازرسی از اصناف به صورت مستمر در حال انجام است.
وی ادامه داد: در مرحله‌ای قرار داریم که مجبور هستیم به خاطر حفظ سلامت مردم قاطعانه برخورد کنیم و از هفته گذشته تاکنون هفت واحد صنفی متخلف تعطیل شده است.
فرماندار استهبان گفت: افزایش تخت در بیمارستان استهبان در اتاق عمل و بخش اختصاصی کرونا انجام شده است و نقاهتگاه دیگری نیز پیش‌بینی شده که تا ۲ روز آینده راه‌اندازی می‌شود.
کمالی سروستانی افزود: در خصوص محدودیت‌های عبور و مرور هنوز تصمیمی به شهرستان ابلاغ نشده اما در عین حال با استفاده از نیروهای مردمی با کمک دهیاران و شوراهای اسلامی مانع برگزاری هرگونه مجالس ختم و عروسی و تجمع می‌شویم.
وی ادامه داد: نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استهبان به صورت جدی وجود دارد.
فرماندار استهبان گفت: نتیجه تست‌های کرونا به صورت سه تا چهار روزه از مرکز استان فارس به شهرستان ابلاغ می‌شود که براساس آخرین آمار در چهار روز گذشته ۴۰ نفر مبتلای جدید به کرونا و سه فوتی داشتیم.
کمالی سروستانی از مردم خواست از میهمانی‌ها و شب‌نشینی‌ها و رفت و آمد غیرضرور خودداری کنند چرا که افراد مبتلا و فوت شده به دلیل کرونا در سطح شهرستان استبهان تنها به دلیل عدم رعایت همین موارد بوده است.
فرماندار استهبان گفت: به تمام دهیاران اعلام کرده‌ایم که در صورت مشاهده هرگونه برگزاری مراسم و تجمع در شهرستان، آن را به فرمانداری گزارش دهند و در صورتی که گزارش ندهند با شخص دهیار برخورد می‌کنیم چون سلامت مردم اولویت نخست ماست.
کمالی سروستانی افزود: همه مردم باید دست در دست دهند تا بتوانیم شهرستان استهبان را از این شرایط خطرناک به لحاظ شیوع ویروس کرونا عبور دهیم.