جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان تشکیل شد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان با حضور کمالی سروستانی فرماندار ، حجت الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه و سایر اعضاء در محل دفتر امام جمعه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ؛امام جمعه استهبان اظهار داشت: حوزه فرهنگ دینی نقاط قوت زیادی وجود دارد که اگر در راستای احکام الهی حرکت کنیم به سر انجام شیرین خواهیم رسید.

وی شادی را احساس خوشبختی درون عنوان کردند و ایام خاص مانند نیمه شعبان ، اعیاد فطر ، قربان و عید نوروز و … را از روز هایی شمردند که سبب شادی درونی افراد می شود .
حضرت حجت الاسلام و المسلمین خاوری همچنین نگاه کردن به طبیعت، آب جاری ، حذف رسومات دست و پاگیر ، خدمت به خلق ،صله رحم ، صدقه دادن ، نداشتن حسد و … را از مواردی دانستند که خود سبب نشاط اجتماعی می شود.

کمالی سروستانی فرماندار استهبان فرهنگ ها را یک فرصت بزرگ در مقابله با تهاجم فرهنگی اعلام کرد و افزود: شادی باید ثمره و استمرار داشته باشد و دو برنامه برگزار شده در شهرستان (همایش معتادان گمنام و اسب سواری) در خصوص نشاط اجتماعی بود و لازم است جهت هر کدام از مناسبت ها برنامه ریزی مدون و جامع داشته باشیم
فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بعنوان یکی از رسالت های شورای فرهنگی عمومی افزود : ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی وایرانی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه امروز تاثیر بسزایی داشته باشد .

شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان

وی تصریح کرد : هویت یکی از اساسی ترین مطالب و موضوعات امروز جامعه می باشد که در سه ضلع مثلث فرهنگ والای دینی واسلامی ، آداب و رسوم ایرانی وپیشرفت علوم و فضای مجازی که می بایست با هم و در یک سو پیشرفت داشته باشد که این موضوع چنان چه به خوبی اتفاق افتد موجب ارتقاء جامعه خواهد شد و لازم است همگان فرمانداری و جایگاه فرمانداری در شهرستان را به خوبی شناسایی و تبیین نمایند تا از این طریق اختلافات موجود بین ادارات و شأن و جایگاه مسوؤلین معلوم شود تا از هر گونه مشکل و اختلاف بین ادارات به مراجع قضایی پیشگیری شود .
فرماندار استهبان اذعان داشت: می توان از ظرفیت عظیم ماه مبارک رمضان برای برنامه های نشاط اجتماعی استفاده کرد و چنان چه کاری برای مردم انجام می دهیم اطلاع رسانی کنیم که به امید تلاش جهت رفاه حال آنهاست و مردم از اقدامات مسؤولین مطلع باشند و بدانند که تنها نیستند .