همزمان با هفته پافند غیر عامل مانور اطفای ‌حریق در جنگل و مراتع شهرستان استهبان اجراشد .

همزمان با هفته پدافند غیر عامل مانور اطفای حریق با حضور حضور حجت الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه ، شرفی فرماندار ، رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان ،جهاد کشاورزی وادارات عضو شورای مدیریت بحران با همکاری آتش نشانی و تعاونی باغدارن در محل کوه تودج که منطقه بحرانی است برگزار گردید.

?به گزارش روابط عمومی فرمانداری استهبان؛ فرماندار شهرستان اظهار داشت : شهرستان استهبان با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هزار هکتار ،دارای ۱۵۰هزار هکتار جنگل و مرتع از گونه های ژنتیکی و با ارزش از قبیل ارس ، بنه ،بادام کوهی و گون می باشد

وی خاطر نشان کرد : با توجه به احتمال بالای آتش سوزی در حوزه وسیع این شهرستان ضروری است آمادگی لازم برای اطفای حریق ایجاد شود.

فرماندا استهبان با اشاره به اجرای مانور اطفای حریق گفت: هدف از برگزاری این مانور،هماهنگی وآمادگی ،پیشگیری از آتش‌سوزی،تمرین واکنش سریع،تعیین نقاط ضعف و قدرت و نیز کاهش میزان خسارات وارده به طبیعت است.

شرفی تصریح کرد : به منظور بررسی میزان آمادگی و هماهنگی دستگاههای اجرایی دولتی و شهرداری ها که به استناد تبصره ذیل ماده ۴۷ قانون حفاظت و حمایت از منابع طبیعی موظف به همکاری در صورت اعلام نیاز توسط مامورین منابع طبیعی شده اند،برگزاری مانور اطفای حریق در جنگل های کوه تودج پیش بینی شد .

در این مانور سه ساعته که با حضور ۱۰دستگاه اجرای انجام شد آمادگی ادارات و نهاد های شهرستان جهت اطفاء حریق احتمالی سنجیده شد.

پدافند غیر عامل استهبان