یوسف کارگر فرماندار استهبان در جلسه شورای اداری و جشن گلریزان با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید شعار نیست، بلکه از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باید عملیاتی شود و برای مردم قابل لمس باشدخاطرنشان کرد جشن گلریزان آخرین تلاشی است که می‌شود برای زندانیان غیر عمد انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان؛یوسف کارگر فرماندار استهبان در جلسه شورای اداری و جشن گلریزان که برای زندانیان غیر عمد برگزار شد گفت: امسال ۱۳ نفر در بند زندان هستند که غیر عمد و ناخواسته گرفتار شدند و این جشن گلریزان آخرین تلاشی است که می‌تواند باعث آزاد شدن آنها شود و در عید سعید فطر کنار خانواده هایشان حضور داشته باشند.

یوسف کارگر بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب همانند سال های گذشته با نگاهی عالمانه و واقع بینانه، در پیام نوروزی خود با تمرکز بر مشکل اصلی کشور و به تبع آن مردم، شعار سال ۱۴۰۲ را (مهار تورم، رشد تولید) نامگذاری نمودند، بنابراین مهمترین رسالت سنگین مدیران دستگاه های اجرایی در ایفای نقش بحث تنظیم بازار است که در راستای عملی شدن شعار باید قوی تر از گذشته قدم برداریم.

فرماندار استهبان با بیان اینکه واحدهایی که در رکود هستند باید به چرخه تولید برگردند خاطرنشان کرد : تنها راه برون رفت از رکود اقتصادی، حمایت از تولید داخلی است و باید مجموعه مدیریتی شهرستان در سال جاری با اتخاذ سیاست‌های حمایتی در حوزه اقتصادی به کمک تولید بشتابند و مشکلات و موانعی که پیش روی واحدهای تولیدی است را برطرف کنند. وی ادامه داد :در سال جاری نماینده جیاس برای بررسی و طرح ثبت جهانی انجیرستان استهبان در هیات فائو در این شهرستان حضور می یابد و همکاری در اجرای این برنامه به عهده تمامی مسئولین شهرستان می باشد و می بایست همکاری همه جانبه با مدیریت جهاد کشاورزی داشته باشند.

رئیس شورای اداری با بیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گفت : علی رغم محدویت شدید زمین در شهرستان چهار قطعه زمین در شهر استهبان و یک قطعه زمین در شهر ایج با ظرفیت حدود ۸۳۰ واحد تأمین و طراحی فاز اول انجام شده که امیدواریم در آینده با ساخت این واحدها شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم.

رئیس مدیریت بحران شهرستان استهبان با توجه به فصل گرما و بارندگی های خوبی در سال اتفاق افتاده، اذعان کرد: دغدغه ما بحث آتش سوزی در مراتع است که تنها وظیفه منابع طبیعی و محیط زیست نیست بلکه که باید از ظرفیت های مردمی ،NGO ،مرتعداران نیز استفاده کرد.

فرماندار استهبان با توجه به اقامه نماز عید فطر، خواستار همکاری کلیه ادارات با ستاد نماز جمعه در برپایی نماز با شکوه عید فطر در استادیوم ورزشی شد . نماینده عالی دولت با بیان اینکه در بحث اعتبارات تخصیص های خوبی در شهرستان داشتیم ،تصریح کرد: اعتبارات نفت و گاز امسال در ۱۰ سال اخیر بی سابقه است و بیش از ۵۰ درصد آن به حوزه آب شرب تخصیص داده شده که مردم روستا و شهر دغدغه آب شرب نداشته باشند.

مقام عالی دولت در شهرستان استهبان با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در بیان اخبار و گزارشات، خطاب به رؤسای ادارات، شوراها و دهیاران گفت: روُسای ادارات و دهیاران با حضور در بین مردم و در جمع روستاها خدمات و اقدامات انجام شده در دستگاه مربوطه را به سمع و نظر مردم برسانند.

یوسف کارگر در پایان با بیان اینکه مردم خانه کت و قشم قاوی در ابتدا امیدی به آب شرب در منطقه شان نداشتند گفت :به لطف خدا و کمک مسوولین به ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به حمدالله این دو روستا از نعمت آب شرب برخوردار شدند و در آینده نیز از خدمات بهتری از جمله در حوزه راه بهرمند خواهند شد.

گفتنی است خیرین در این جشن گلریزان مبالغی را متعهد شدند که برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پرداخت کنند. همچنین در این آیین فرزندی که قلکش را برای مساعدت زندانیان در بند آورده بود به فروش گذاشت و توسط خیرین به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان خریداری شد و صرف زندانیان جرائم غیر عمد شد.