فرماندار استهبان در جلسه برنامه ریزی هفته هنر انقلاب اسلامی ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان و تبریک هفته هنر انقلاب با یاد ونام شهید سیدمرتضی آوینی ، گفت: هنر انقلاب اسلامی هنر ارزش هاست. هنر انقلاب اسلامی هنر حمایت از ارزش ها و هنجارهای انقلاب اسلامی است و در جهت تفهیم و توسعه ارزش های چون ایثار و شهادت و پاسداشت همه ارزش های الهی و انسانی سامان یافته است.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان ؛ فرماندار استهبان خاطرنشان کرد :هنر انقلاب ، هنری است که متأثر ازفضای حاکم بر زمان انقلاب است که هنرمند عکس العمل خودش را با یک اثر نشان می داد و این مهم امروز باید مغتنم شمرده شود و در سطح شهرستان با تجلیل از این هنرمندان به کارهای مهم به همت ادارات باید پرداخت.

یوسف کارگر با اشاره به اصول حاکم بر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت : تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب اسلامی ، تلاش برای معرفی و برجسته سازی چهره شاخص هنر انقلاب ، استفاده از ظرفیت همه رشته های هنری برای تبیین و معرفی مصادیق هنر انقلاب اسلامی در سطح  شهرستان  از جمله اصول حاکم بر این برنامه هاست.

فرماندار استهبان اظهار داشت: هنر انقلاب اسلامی هنری بر مبنای پاسداشت ارزش های الهی و انسانی است و شعاع این ارزش ها و هنر منبعث از آن گسترده است. هنر انقلاب اسلامی هنر یک قشر یا گروه خاص نیست و مانند انقلاب اسلامی به عموم مردم تعلق دارد.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، انقلاب اسلامی ایران را به عنوان انقلاب نویی که اندیشه های نو و اقدامات نو را به وجود آورد نام برد که برای ماندگاری انقلاب و اثر گذاری بیشتر برای نسل آینده باید متوسل به هنر شد و زیبایی های انقلاب را ترسیم کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اهم برنامه های این هفته را غبارروبی مزار شهدای هنرمند، دیدار هنرمندان با امام جمعه شهرستان، برگزاری ،برپایی محفل شعر و ادب ،دیدار با خانواده شهدای هنرمند، دیدار با پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی شهرستان و به صدا در آوردن زنگ هنر انقلاب در مدارس و .. از برنامه های مهم بزرگداشت این هفته در شهرستان  استهبان عنوان کرد.

در این جلسه اعضای ستاد نظرات و پیشنهادات به منظور برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی  ارائه دادند.

پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.