هشدار برای سلامت مردم، آرامش خاطر برای باغهای انجیر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان: با توجه به هشدار هواشناسی درباره نفوذ گرد و غبار به استان فارس و شهرستان استهبان، رعایت توصیههای بهداشتی برای شهروندان، بهویژه گروههای حساس، ضروری است؛ اما بر اساس بررسیهای فنی، در شرایط دمایی فعلی نگرانی جدی از بابت خسارت به باغهای انجیر دیم وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان استهبان، مهدی اعیان منش بیان کرد: در صورت بالا بودن دما، وجود گرد و خاک بر روی برگها میتواند به تسریع فعالیت آفت کنه تارتن و فراهم شدن شرایط طغیان آن منجر شود، اما با توجه به اینکه دمای این چند روز چندان بالا نیست، خسارت قابلتوجهی از این بابت پیشبینی نمیشود.
اعیان منش عنوان کرد: آلودگی هوا و گرد و غبار موضوعی فرابخشی است و اقدامات اصلی در این حوزه در حیطه وظایف دستگاههای مسئول بهویژه حفاظت محیط زیست قرار دارد. با این حال، مدیریت جهاد کشاورزی نیز در چارچوب وظایف خود، وضعیت باغهای انجیر دیم استهبان را پیگیری و رصد میکند.
وی افزود: باغهای جهانی انجیر دیم استهبان سرمایهای ارزشمند برای منطقه و کشور هستند و هر موضوعی که نیاز به بررسی فنی داشته باشد، با دقت دنبال میشود تا اطلاعرسانی لازم به باغداران انجام گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: در شرایط فعلی، آنچه بیش از همه اهمیت دارد رعایت نکات ایمنی و بهداشتی برای حفظ سلامت مردم است و از باغداران نیز خواسته میشود اطلاعیههای رسمی را دنبال کنند.