به گزارش روابط عمومی فرمانداری استهبان؛ سید کمال علوی دبیر ستاد انتخابات استان فارس در سفر به شهرستان استهبان با حضور در فرمانداری و بازدید از ستاد انتخابات شهرستان و بررسی مسائل سیاسی و انتخاباتی با اشاره به شکست محاسبات دشمن در پی شهادت رهبر فرزانه انقلاب و فرماندهان عالی‌رتبه اظهار داشت: دشمن تصور می‌کرد با این جنایات ، عمر نظام به یک هفته نخواهد رسید، اما حضور مستحکم مردم و جایگزینی سریع مدیران توانمند، پیروزی راهبردی ایران را رقم زد.

وی افزود: همت دولت چهاردهم اجازه نداد مردم در تامین کالاهای اساسی و انرژی احساس کمبود کنند و علیرغم آسیب به زیرساخت‌ها، پایداری شبکه برق و گاز حتی برای صنایع حفظ شد.علوی با اشاره به تغییرات لجستیکی ناشی از محدودیت‌های جنگی تصریح کرد: اگرچه بنا بود انتخابات تمام‌الکترونیک باشد، اما به دلیل موانع وارداتی تجهیزات، این رویداد به صورت نیمه‌الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی نقطه قوت این دوره را حضور مدیران ارشد از بدنه کارشناسی و باسابقه وزارت کشور دانست و افزود: فرمانداران و بخشداران باتجربه دولت چهاردهم آمادگی دارند تحت هر شرایطی، حتی با وجود ناترازی‌های احتمالی انرژی، انتخابات را بر مدار قانون و در موعد مقرر برگزار کنند.علوی صیانت از حق انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را فصل‌الخطاب دانست و تاکید کرد: وظیفه ما امانت‌داری از تک‌تک آرای مردم است تا با شمارش دقیق و شفاف، اعتماد عمومی برای مشارکت‌های سیاسی آتی بیش از پیش تقویت شود و با عنایت الهی، این انتخابات به عنوان برگی زرین از اقتدار مدنی جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از جنگ در تأمین تجهیزات خارجی، با پیگیری‌های صورت گرفته، شیراز در زمره ۱۱ شهر کشور قرار گرفت که انتخابات در آن به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود و رایزنی‌ها برای افزودن یک شهر دیگر استان به این فهرست در جریان است.

علوی با تمجید از عملکرد فرمانداران و بخشداران در دعوت از نخبگان، بیان کرد: برخلاف نگرانی‌های اولیه، با استقبال شایسته داوطلبان، امروز در تمامی ۱۲۶ شهر استان و ۲۵۵۰ روستا و تیره عشایری، تعداد ثبت‌نام‌ها به حد نصاب رسیده و هیچ نقطه‌ای در استان که‌ واجد شرایط تشکیل شورا می باشد، بدون داوطلب نمانده است.

وی همچنین از سعه‌صدر و نگاه باز مراجع پنج‌گانه استعلامی و هیئت‌های اجرایی و نظارت در تایید صلاحیت‌ها قدردانی کرد و گفت: اولویت ما اجرای مُرّ قانون و صیانت از آبروی افراد به عنوان حق‌الناس است.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس با اشاره به اقتدار حاکمیتی فرمانداران، تاکید کرد: فرمانداران به عنوان نماینده عالی حاکمیت در شهرستان‌ها با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی در جهت برگزاری انتخاباتی امن، سالم و پرشور گام بردارند.

در ابتدای این دبدار فرهاد جهانخواه، فرماندار استهبان با ارائه گزارشی جامع از وضعیت آمادگی شهرستان، از تکمیل فرآیند تشکیل تثبیت اعضای هیئت‌های اجرایی ،بازرسی شعب ، نظارتی و دیگر زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در تمامی بخش‌ها و دهستان‌ها خبر داد.
وی با تأکید بر هماهنگی کامل دستگاه‌های اجرایی و نهادهای امنیتی، اظهار داشت: که تمامی تیم‌های عملیاتی برای مدیریت لجستیکی، تأمین امنیت و اجرای دقیق فرآیندها در تمامی نقاط شهرستان، در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.