معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در افتتاح کارخانه فرو آلیاژ منگنز در شهرستان استهبان:
معادن عاملی مهم در اشتغالزایی و درآمد در همه مناطق کشور است.

دکتر منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، معادن را عاملی مهم در اشتغال زایی و درآمد در همه مناطق کشور دانست و عنوان کرد:
معادن علاوه بر اشتغالزایی به ما نیز کمک می‌کنند تا نیازهای وارداتی خود را به مواد معدنی و مواد اولیه صنعت کاهش دهیم و در مواردی نیز این مواد را به صورت صادرات و ارز آوری مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان؛در ابتدای مراسم فرماندار استهبان ضمن خیر مقدم به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه و هیئت همراه، عناوینی از مسائل و مشکلات شهرستان را به اطلاع معاون رئیس جمهور رساند.

فرماندار استهبان با انتقاد از محرومیت این شهرستان از اعتبارات نفت و گاز گفت:
شهرستان استهبان یک شهرستان برخوردار نیست و با توجه به مسائل و مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد و از مهم‌ترین دلایل آن خشک شدن دریاچه بختگان است، نمی‌توان شهرستان استهبان را یک شهرستان برخوردار دانست و محرومیت این شهرستان از اعتبارات نفت و گاز بر مشکلات موجود تداوم بخشیده است.

نماینده عالی دولت خشک شدن دریاچه بختگان را برای بزرگترین انجیرستان دیم جهان نگران کننده توصیف کرد و بازنگری در محرومیت زدایی از اعتبارات نفت و گاز را مهم‌ترین مطالبه مردم دانست.

از مهمترین موارد مطرح شده دیگر توسط فرماندار استهبان، تخصیص آب سد رودبال به آب شرب شهرستان استهبان با توجه به کمبود آب شرب شهری و روستایی بود.
همچنین بحث فراوری و صادرات انجیر نیز از دیگر موارد محوری مطالبات فرماندار استهبان بود.

در ادامه دکتر منظور،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دیدار با نخبگان شهرستان استهبان افتتاح کارخانه فرآوری منگنز را یک اتفاق مهم خواند.

وی سیاست دولت را اینگونه تشریح کرد :
سیاست ما اینست ک ظرفیت‌های توسعه را در مناطق مختلف کشور فعال کنیم و به ویژه موضوع معادن، بهره‌برداری صیانتی و بهره‌برداری موثر و بهره‌ور از معادن یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است.

معاون رئیس جمهور توسعه صنعتی در کشور را همراه و همگام با توسعه معدنی دانست.
همچنین وی با اشاره به اینکه استهبان کانون اصلی تولید انجیر در کشور است افزود :
ما باید کمک کنیم تا وزارت صنعت، معدن و تجارت همگام با وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی را در منطقه توسعه دهند.

معاون رئیس جمهور به مشکل فراگیر خشکسالی و تنش آبی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در کشورمان کمتر جایی است که دچار تنش آبی نباشد و بحران خشکسالی و عدم بهره‌برداری صیانتی از ذخایر آبی کشور و برداشت‌های بیش از حد از ذخایر زیرزمینی از جمله عواملی است که به این تنش آبی دامن می‌زند.

وی افزود: امروز طرح‌های آبرسانی جزو بیشترین هزینه‌هایی است که ما در طرح‌های تملک انجام می‌دهیم. در بخش آب وزارت نیرو تمام ظرفیت و توان خود را به کار گرفته است تا بتوانیم آب پایدار را برای همه مناطق کشور تامین کنیم که یکی از این طرح‌ها شیرین کردن آب از سواحل جنوبی کشور با کمک درآمدهای بخش صنعت و معدن به مرکز و بخش شرقی کشور است.

دکتر منظور از بخش کشاورزی نیز غافل نماند و ادامه داد: ما در بخش کشاورزی باید تلاش کنیم موضوع الگوی کشت و موضوع استفاده موثر از منابع آب کشاورزی را با روش‌های جدید تامین آب و روش‌های جدید آبیاری مخصوصاً آبیاری زیر سطحی که تجربه موفقی هم در خوزستان و برخی نقاط کشور داشته‌ایم را به انجام برسانیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از دیگر اولویت‌های مهم دولت سیزدهم را تکمیل زیرساخت‌ها دانست و اذعان داشت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بحث مدل و الگوی توسعه شهرستان‌ها برای هر کدام از شهرستان‌های استان برنامه توسعه را در چارچوب سند آمایش استان روز آمد سازی می نماید.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست موضوع راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها بود که دکتر منظور معاون رییس جمهور، از پیگیری مستمر این موضوع در برنامه ۵ساله هفتم خبر داد و تصریح کرد: که از منابع ملی که در اختیار دولت است به این مورد اختصاص خواهیم داد تا عقب ماندگی هایی ک در این شهرستان در راه های مواصلاتی وجود دارد جبران شود.
موضوع مراکز آموزش عالی و دانشکده علوم قرآنی همچنین موضوع سلامت و اورژانس و تکمیل مراکز درمانی نیز از دیگر مباحث مطرح شده بود که دکتر منظور قول پیگیری این موارد را دادند.

در پایان نیز معاون رییس جمهور، اراده دولت سیزدهم را بر این دانست تا بیشتر از دولت‌های قبل، عدالت بین مناطق را برقرار نماید تا مناطق کم برخوردار از سهم بیشتری از امکانات برخوردار شوند.