با حضور حجه الاسلام والمسلمین سید جعفر ساجدی امام جمعه استهبان و رئیس شورای فرهنگ عمومی، عبدالرسول طالب پور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا، اعضاء شورای تامین شهرستان، مسئولین ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی، اساتید و فرهنگ وران، جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی با موضوع ” خانواده و جوانی جمعیت ” در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
حجه‌الاسلام والمسلمین سید جعفر ساجدی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استهبان گفت مهمترین کار در بحث خانواده و جوانی جمعیت، کار فرهنگ سازی است که با برگزاری جلسات متعدد و منظم توسط اداره های فرهنگی به نتیجه خواهد رسید.
امام جمعه استهبان در ادامه افزود تصویب قانون جوانی جمعیت کار خوبی است اما تمامی تعهدات این قانون به خوبی اجرا نگردیده است و از دستگاه های مرتبط خواست در مورد واگذاری زمین رایگان، اعطای وام فرزند آوری و ثبت نام خودرو اقدامات آماری خود را ارائه نمایند.
عبدالرسول طالب پور معاون سیاسی امنیتی فرماندار گفت مقرر گردیده هر ماه جلسه جوانی جمعیت در فرمانداری تشکیل شود و در هر جلسه یکی از اعضاء شورای خانواده و جوانی جمعیت به ارائه گزارش بپردازد ایشان در ادامه از وجود طرح های خوابگاه دانشجویی برای افراد متأهل، درمان ناباروری و مرکز نفس (عدم سقط جنین) در شهرستان خبر داد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان گفت در مورد خانواده و جوانی جمعیت اولین گام شناخت نیازهای واقعی مردم است و در صورتی که این شناخت حاصل گردد در رشد نرخ جمعیت و فرزندآوری موثر است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی افزود امروز ما شاهد مطالبه گری قانونی جوانان در طرح جوانی جمعیت هستیم و تحقق این شعار مستلزم توجه مسئولین به اجرای دقیق این طرح و رفع موانع احتمالی آن است.