به گزارش پایگاه خبری استهبان فردار دکتر فرهاد طهماسبی در پی حذف نام شهرستان‌ استهبان از دفترچه کنکور سراسری خطاب به وزیر علوم تحقیقات و فناوری و استاندار فارس بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است :

جناب آقای دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر ایمانیه استاندار محترم فارس

امروز در شرایطی که رهبر معظم انقلاب تاکید بر ایجاد امید و نشاط در جامعه دارند متاسفانه سوء مدیریت دانشگاه شیراز موجب گردیده با حذف ناگهانی نام شهرستان‌ استهبان از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری موجی از نگرانی و ناامیدی در بین مردم و خصوصا جوانان شهرستان استهبان به راه انداخته شود .

هرچند این رویه در سال گذشته نیز رخ داد و با انتقال سرپرسی اعتبارات دانشگاه استهبان به شهرستان فسا اعتراض مردم و مسئولین را برانگیخت و با پیگیری ها و مکاتبات فراوان موفق به انتقال سرپرستی اعتبارات به دانشگاه شیراز شدیم، اما دیگر توقع این بود که مسئولین وزارت علوم از این رخداد درس بگیرند و با احساسات پاک مردم شریف استهبان بازی ننمایند .

لذا با قاطعیت عرض می نمایم همگام و هم نفس با مردم، مسئولین و روحانیت دلسوز و معزز شهرستان استهبان تا استیفای حقوق دانشگاه استهبان از پای نخواهم نشست و به شما اخطار میدهم در صورتیکه به سرعت و در مهلت مقرری که برای انتخاب رشته منظور است، نسبت به بازگشت نام شهرستان‌ استهبان در لیست دانشگاه‌های واجد شرایط انتخاب رشته اقدام ننمایید در خصوص بی‌کفایتی مدیریت دانشگاه استان فارس از شما در مجلس طرح سئوال خواهم کرد .

لازم به ذکر است دانشگاه استهبان از لحاظ امکانات و ساختمان هیچ کمبودی ندارد و اگر در استقبال از برخی رشته ها نیز ابهاماتی وجود دارد می بایست نسبت به حل مسئله با جایگزینی رشته های پرمخاطب دیگر اقدام گردد نه اینکه صورت مسئله را پاک نمود .

فرهاد طهماسبی
نماینده مردم شریف شهرستانهای نی ریز، استهبان وبختگان در مجلس شورای اسلامی