حجت مفتاح بعد از گذشت ۱۵ ماه ، صندلی ریاست آموزش و پرورش استهبان را به جعفر صادقی فر واگذار کرد.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا در جلسه ای که در سالن شهید فقیهی فرمانداری شهرستان استهبان با حضور مجید احمدی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، امام جمعه، فرماندار، مسئولین ادارات و نهادها و جمعی از فرهنگیان و مردم برگزار شد دکتر جعفر صادقی فر به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش استهبان معرفی شد.

مفتاح که از تاریخ ۲۹ فروردین۱۴۰۱ مدیر آموزش و پرورش استهبان بود این مسئولیت را در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۲ به جعفر صادقی فر واگذار کرد تا آموزش و پرورش همچنان با اختلاف ، بیشترین تغییرات مدیریتی در استهبان را به نام خود ثبت کرده باشد.

حجه الاسلام والمسلمین سید جعفر ساجدی امام جمعه استهبان در سخنانی با تاکید بر اینکه باید در حیطه آموزش به پژوهش بیشتر پرداخته شود، توجه فقط در حوزه دروس نظری را نیاز به بازبینی دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استهبان اقدامات موثر در حوزه پرورشی را اولویت کار آموزش و پرورش دانست و این شیوه را روش پیامبران الهی دانست.

حجه الاسلام ساجدی با بیان اینکه باید در حوزه نظارت و ارزیابی معلمان دقت ویژه ای شود و برخورد قاطع با برخی معلمانی که با سیاه نمایی اصل نظام جمهوری اسلامی را زیرسوال می برند در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه استهبان با تقدیر از زحمات آقای مفتاح، توجه به جوانگرایی ایشان در حوزه مسئولیت های اداری را بسیار قابل ستایش دانست و همچنین ارتباط دانش آموزان با مساجد و حوزه علمیه، ارتباط مدرسه با بسیج، ارتباط مدرسه با خانه را از دیگر اقدامات ستودنی آقای مفتاح دانست.

سید جعفر ساجدی در ادامه ضمن آرزوی موفقیت برای آقای صادقی فر ایشان را از نیروهای موفق مذهبی و مدیریتی دانست و برای ایشان آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

در ادامه یوسف کارگر فرماندار شهرستان استهبان ضمن خوش آمدگویی به حضار، عمده مشکلات موجود امروز را نپرداختن دولت قبل به مسائل پرورشی دانست و تاکید کرد در کنار اهمیت امر آموزش باید به موضوع پرورش پرداخته شود تا جوانانی متخصص و متعهد داشته باشیم.

کارگر داشتن برنامه های مدون را لازمه هر پست مدیریتی دانست و شرط موفقیت مدیران را داشتن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دانست.

فرماندار استهبان نگاه به عنوان شغل به رسالت معلمی را غلط دانست و خاطرنشان کرد اگر معلم عاشق کارش نباشد و عاشقانه کار نکند مسیر را اشتباه رفته و به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

پرداختن به مساله معیشت و حل مشکلات روزمره معلمان نیز از دیگر مواردی بود که فرماندار استهبان به آن اشاره کرد و اقدامات دولت دکتر رئیسی به این مورد را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد تمامی مشکلات معلمان و فرهنگیان به مرور و از طریق قانون حل و فصل شود.

کارگر در پایان ضمن تقدیر از زحمات حجت مفتاح برای جعفر صادقی فر نیز آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه ضمن تقدیر از زحمات دکتر حیدری رئیس اداره دامپزشکی، برای آقای شهسوار به عنوان سرپرست این اداره آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

مجید احمدی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس سخنران بعدی این مراسم بود که علت این تغییر را بازنشستگی حجت مفتاح اعلام کرد و با بیان اینکه مجوعه آموزش و پرورش همچنان خواستار بهرمندی از برکات وجودی ایشان بود، لکن به دلیل مسائل شخصی تشخیص ایشان این بود که بازنشسته شوند و ما هم برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

احمدی با اشاره به نقشه های دشمن برای ضربه زدن به آموزش و پرورش، اقدامات نیروهای انقلابی و مردم برای بی اثر گذاشتن این نقشه ها قابل قبول خواند و آساس کار آموزش و پرورش را اجرای سند تحول دانست.

تربیت نیروی انسانی از اهم اولویت های آموزش و پرورش می باشد که احمدی با اشاره به جذب و به کارگیری بیش از ۷۰۰۰ نفر فقط در استان فارس به اهمیت این موضوع اشاره کرد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس تکریم مقام شامخ معلم را از برنامه های مهم آموزش و پرورش دانست.

احمدی اخذ هرگونه مبلغی به عنوان شهریه را تخلف دانست و تاکید کرد با مدیرانی که با هر عنوانی از اولیا شهریه بگیرند برخورد جدی خواهد شد.

حجت مفتاح در سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن محرم الحرام و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، با تشکر تمامی حضار که در جلسه شرف حضور دارند، خداوند را بابت فرصت پیش آمده برای خدمت به همشهریانش شکرگزاری کرد.

مفتاح در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۵ ماهه خود در این مسئولیت، تمامی موفقیت های به دست ٱمده را مرهون تلاش تمامی همکاران اداری و مجموعه ادرات و نهادهای شهرستان دانست و از تمامی مسئولین و مردمی که در این مدت با مجموعه آموزش و پرورش همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است دکتر جعفر صادقی فر در حالی به عنوان مدیر آموزش و پرورش شروع به کار خواهد کرد که کمبود نیروی آموزشی به عنوان بزرگترین بحران آموزش و پرورش استهبان با بازنشسته شدن بیش از ۶۰ نفر از شاغلین امسال به اوج خودش خواهد رسید.

در این جلسه همچنین ضمن قدردانی از دکتر محبوبی، شهسوار به عنوان سرپرست جدید اداره دامپزشکی استهبان معرفی شد.

 

 

مختصری از رزومه جعفر صادقی فر به شرح زیر می باشد :

جعفر صادقی فر فرزند صادق

متولد استهبان

متاهل, دارای دو فرزند

دکتری مدیریت آموزشی دارای دو لیسانس مدیریت و ریاضی

مدرس دانشگاه های دولتی(پیام نور و دانشکده فنی و حرفه‌ای ) و آزاد اسلامی

استاد راهنمای پایان نامه های ارشد و دوره‌های ضمن خدمت و کارگاه های آموزش و پرورش‌

دبیر ریاضی متوسطه دوم و دبیر نمونه استانی و شهرستان در چهار سال

مدرس دوره های عالی کوتاه مدت پیام نور

استاد نمونه دانشگاه و مامور آموزشی پردیس دانشگاه فرهنگیان کشور در حال حاضر

مولف چندین کتاب و اخیراً (تنها منتخب کشوری ) در جشنواره ملی مهارت محوری در حوزه تالیف،ترجمه و منابع درسی

مدیر سامانه ‌تحقیقات و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش فارس و رابط استانی اقدام پژوهی معلمان و پژوهش آموزی استانی‌ دانش آموزان

داور و مدرس پژوهشگر به مدت هشت سال و برگزیده و منتخب برتر رابط تحقیقات و پژوهش استانی به مدت سه سال

سوابق مدیریتی :

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرستان‌ها به مدت ۱۱ سال

مدیر و دبیر نمونه استانی در چندین سال

مدیر نمونه استانی پروژه مهر

سوابق فرهنگی :

داور مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری

دبیر شورای فرهنگ عمومی و انجمن کتابخانه‌های عمومی

ارزیاب جشنواره انتخاب معلمان نمونه
و…………….