با حضور امید کیامرث رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان، استاد جلیل سامان کارگردان، فیلم نامه نویس و مدیر تولید و جمعی از هنرمندان، نویسندگان و بازیگران شهرستان نشستی دوستانه پیرامون فعالیت های فرهنگی و هنری به ویژه هنر نمایش برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری این نشست را همدلی و وفاق بیشتر بین هنرمندان و ارائه راه کارهای مناسب فرهنگی و هنری در حوزه های نویسندگی و کارگردانی عنوان کرد.
امید کیامرث افزود شهرستان استهبان در حوزه نویسندگی و کارگردانی دارای ظرفیت های مناسبی است که باید از این پتانسیل و توان بالای هنرمندان بهره جست.
کیامرث افزود با توجه به نیاز هنرمندان و نویسندگان به مسأله آموزش و همچنین وجود شخصیت های فرهیخته علمی، فرهنگی و هنری ان شاء ا… در آینده کارگاه هایی در خور و شایسته در کلیه حوزه های فرهنگی و هنری برگزار خواهیم کرد.
جلیل سامان از حضور در جمع هنرمندان ابراز خرسندی کرد و گفت شهر به برگزاری کارگاه های متعدد هنری نیاز دارد و امید که بتوانیم به همت شما خوبان به این مهم دست یابیم.
سامان در ادامه از هنرمندان درخواست کرد تا با ورود به برنامه ها و تولیدات فرهنگی و هنری در پویایی انجمن نقش آفرینی کنند.

سامان همچنین پیشنهاداتی از قبیل :
– راه اندازی صندوق قرض الحسنه هنرمندان شهرستان استهبان
– راه اندازی انجمن فیلم
– راه اندازی گروهی در فضای مجازی به منظور ارتباط بیشتر با هنرمندان
– برگزاری کارگاه های نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و تولید فیلم
را به هنرمندان استهبان توصیه کرد.

جلیل سامان فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان زاده ٢٢ مهر ۱۳۴۸دراستهبان می باشد.
شهرت عمده وی به خاطر کارگردانی سه گانه ارمغان تاریکی ۱۳۸۹، پروانه ۱۳۹۱، نفس (فصل اول) ۱۳۹۶ و سریال زیر خاکی است. سریال های وی مضمون تاریخی و رویدادهای ایران را در دهه های پنجاه و شصت هجری مورد توجه قرار می‌دهد. جدیدترین ساخته وی سریال زیرخاکی ۳ است.