نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به امامت حجه الاسلام و المسلمین سید جعفر ساجدی امام جمعه جدید استهبان برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور پرشور نمازگران در محل مصلای نماز جمعه استهبان برگزار شد امام جمعه جدید استهبان در خطبه اول از لزوم حضور حداکثری مردم در تمامی صحنه ها و خالی نکردن هیچ صحنه ای خاطرنشان کرد کسی که اهل تقوا است نسبت به امر و نهی خدا غیرت دارد .

حجه الاسلام و المسلمین در ادامه گفت سبک زندگی باید همانی باشد که خدا می خواهد و نه آنچه دل انسان یا خداناباوران برای انسان طراحی کرده اند و این میسر نمی شود مگر اینکه نسبت به دیم خدا غیور باشیم.

حجه الاسلام و المسلمین ساجدی در خطبه دوم با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین خاطرنشان کرد : تقوا فقط مال اول خطبه های نمازجمعه نیست، مال لحظه به لحظه زندگی مومن است و در همه ی لحظات باید از خدا حساب برد. خود را در مقابل گناه حفظ کنید.

رییس شورای فرهنگ عمومی در ادامه خطبه دوم به منکاتی اشاره کرد که اهم آن به شرح زیر است :

–  تشکر از عزیزانی که از راه دور قدم رنجه فرمودند و از تهران و شیراز، عزیزان و اساتید من از شورای سیاستگذاری تشریف آوردند. خدواند ان شاءلله بهشون پاداش مضاعف عنایت فرماید.

– تشکر و قدردانی از استاد گرانقدرم حجه الاسلام خاوری، واقعا شایسته شهر قرآنی و متدین استهبان بودند و واقعا حیف است

– اگر بخواهیم محروم شویم از فیوضات برادر بزرگوارم حاج آقا خاوری. گاهی اهل علم متوجه می‌شود که کسی که دارد خطبه می‌خواند چقدر توانمند است. حاج آقای خاوری از نظر علم و عالم بودن، کم نظیر هستند و این علم اگر با صفاتی همراه شود زیباست. یکی تواضع است. ایشان ۱۳ سال در این مقام مقدس بودند و به نظرم هیچ کسی نباشد که بگوید ایشان یک بار خودش را گرفته باشد و دعا میکنیم که ان شاءالله که در هر سنگری که هستند موفق باشند و شخص بنده را و مردم شهر را ان شاءالله از فیوضات خودشان محروم نکنند. به من گفتند که شما دارید با ۱۳ سال تجربه می آیید، بله درست است من دارم با ۱۳ سال تجربه حاج آقای خاوری خدمت شما میرسم.

 

– امیدوارم در جایگاهی که من قرار گرفتم اگر خواستید قرار بگیرید مقدمات کار را فراهم کرده باشید. بنده غیر از توکل و توسل و دعای خیر مومنین برای خود سرمایه ای نمی بینم. بنده گفتم اگر صلاح باشد جایی جز استهبان نمی‌خواهم باشم.
چون مردم استهبان ، مردم ویژه ای هستند. شما استهبان را وقتی با شهر های بزرگ و اطراف مقایسه می کنید چیزی جز افتخار مشاهده نمی کنید.
– وحدت، در خیلی از شهرهای دیگر دسته بندی بین علما وجود دارد و ما نداریم در شهر خودمان.
احساس مسولیت اجتماعی، ما اعلام کردیم دوستان برای پیشواز نیایند و تقریبا بیشتر افرادی که امروز دیدیم برای بار اول بود. این مردم چیزی از امام جمعه نمی‌خواهند، نه ما چیزی به این ها می‌خواهیم بدهیم ولی آمده بودند. این حضور در مراسم تودیع و معارفه ها از ما نیست، این تدین است.

– حضور جوانان، جوانگرایی در شهر شما، جلسه جوانان شهید فقیهی، یک نفر عالم متقی و خیلی مهمتر قیام کننده در راه حق به نام شهید بزرگوار شهید فقیهی پیش از انقلاب یک جلسه راه انداخت، جلسه جوانان، هنوز که هنوز است شما دارید از برکات این شهید بزرگوار رزق می‌خورید و بهره مند می شوید. خودتان میدانید که این بزرگمرد چه کرد. این نقاط قوت امروز باید تقویت شود. اگر نمازجمعه ما و مساجد ما از جوانان خالی شود، حمله دشمن سنگین است. اگر کسی در سنگر نباشد تیر زن،زندگی، آزادی می‌خورد به پیشانی اش، تیر چهارشنبه سفید می خورد بهش، تیر تبعیت از سلبریتی ها به او می خورد. باید نقاط قوت را ببینیم و باید تقویت شود. دشمن دقیقا نقاط قوت را میبند و برای این موارد برنامه ریزی می‌کند.

– ما مسئولین در مقابل این مردم مسئولیم. من امیدوارم صبغه مردمی من بیشتر باشد به دعای خیر شما. حضرت امام خمینی(ره) فرمودند اگر جامعه را بدهید دست ۱۲۴ هزار پیامبر هیچ وقت دعواشون نمی شود چون همه میخواهند برای خدا کار کنند. مسئول طراز جمهوری اسلامی وقتی برای خدا کار کرد علی القاعده نباید مشکلی پیش بیاید و همه باهم دست به دست هم میدهیم کارها به پشتیبانی حضرات معصومین ان شاءالله جلو ببریم.

– دغدغه من، هنر ما نمازجمعه ای ها و جماعتی ها باید این باشد که کسانی که نماز جمعه نمی‌آیند، بیایند. حضور نوجوانان و جوانان در صحنه های اجتماعی باید یکی از اهداف ما باشد. در پایان از همه شما عزیزان می خواهم که حقیر را دعا کنید و نظراتتان را در مورد شخص بنده به من بگویید و سوم اینکه کمک کنید. حضرات معصومین هم اگر مردم کمکشان نمی‌کردند به اهدافشان نمی رسیدند. حضور شما بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی است.