به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ مصطفی خاوری با ارسال پیامی از سال ها فعالیت هنری جلیل سامان فیلمساز استهبانی تقدیر کرد.

متن پیام امام جمعه استهبان به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم
درخشش هنرمند متعهد و ارزشی جناب آقای جلیل سامان در عرصه‌های مختلف کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی در موضوعات مختلف انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر و طنز برخاسته از ارزش‌های ملی و مذهبی مایه مباهات است.
امروز سرزمین تین (استهبان) به خود می‌بالد که هنرمندی محبوب چون جلیل سامان را در خود پرورانده‌است. سرزمینی که موطن علمای بزرگ و خاستگاه اندیشمندان و هنرمندان گرانقدری است.
خلق آثار فاخری چون گذرگاه تاریکی، ترس و لرز، تافته جدا بافته، ارمغان تاریکی، نفس، پروانه، زیرخاکی و… که بیانگر آرا و اندیشه‌های متعهدانه سامان به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی است، موجب شد تا در قامت چهره هنری ماندگار انقلاب اسلامی تبلور یابد و این سخن حکیمانه امام راحل را جامه عمل پوشاند که: هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در انسان‌ها
این موفقیت که حاصل اخلاص، تعهد و تلاش جناب آقای جلیل سامان است و سربلندی بیش از پیش استهبان سرافراز و جامعه هنری را به همراه داشت به محضر گرامی و ارزشمند ایشان تبریک گفته و موفقیت بیشتر وی را در فعالیت‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری و خدمت به اسلام و ایران از خدای بزرگ خواستارم.
در پایان به روح بلند امام راحل که با رهبری داهیانه خود زمینه رشد و بالندگی هنرمندانی چنین فرهیخته را فراهم آورد و نیز به ارواح پاک و مطهر همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه دانشجوی شهید خلیل سامان که هنرمندانه ایثار جان کردند درود و سلام و صلوات می‌فرستم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
مصطفی خاوری اصطهباناتی
امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان ۱۴۰۲/۰۱/۲۷