برنامه بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با حضور امید کیامرث رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت مفتاح رییس اداره آموزش و پرورش، جناب سرهنگ امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، عبدالرحمان جوکار شهردار استهبان، رضا پرچمی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، محمود حسن زاده مسئول نهاد کتابخانه های عمومی و جمعی از مسئولین، هنرمندان، فرهیختگان و پژوهشگران در تالار بعثت شهرداری استهبان برگزار شد.


امید کیامرث رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر به پایگاه خبری استهبان فردا   خاطرنشان کرد: در مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی که با سخنرانی استاد محمدرضا آل ابراهیم، دکتر محمدامین احسانی و پیشکسوت فرهنگی محمدحسین قدمیاری با محوریت بررسی آثار نظامی همراه بود به ابعاد گوناگون زندگی هنری این حکیم فرزانه پرداخته شد.
امید کیامرث افزود در این برنامه موضوعات گوناگونی چون عرفان، اخلاق، فرهنگ، اندیشه، سبک شعری و داستان پردازی از نگاه حکیم نظامی گنجوی توسط اساتید ارائه گردید.


کیامرث اظهار داشت از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم خوانش بخش هایی از مجموعه لیلی و مجنون توسط استاد محمدرضا آل ابراهیم و اجرای دو نوازی دف و نی توسط مجید فرهمندی و محسن کاظمی بود.
لازم به ذکر است آیین بزرگداشت این شاعر ایران زمین با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه های عمومی به انجام رسید.

 

پایان خبر : مجید فرهمندی