به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا در جلسه شورای اداری شهرستان استهبان که در تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، عبدالرحمان جوکار به عنوان شهردار استهبان معرفی شد.

در این مراسم که با حضور  مهندس محرابی معاون دفتر امور شهری و شوراهای استان فارس ، یوسف کارگر فرماندار استهبان، حجه الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه، سرهنگ امیری فرمانده سپاه ناحیه استهبان اکبری فرمانده نیروی انتظامی ، اعضای شورای شهر و روسای ادارات و نهادهای شهرستان استهبان برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین خاوری امام جمعه استهبان به نمایندگی از فرماندار و شورای تامین قول همکاری همه جانبه با مهندس جوکار را دادند تا بدون دغدغه بتوانند در راستای آبادی و حل مشکلات در شهر استهبان تلاش کنند.

 

در بخشی از این مراسم  یوسف کارگر فرماندار شهرستان استهبان ضمن عرض خیر مقدم به مهندس مهرابی معاون دفتر امور شهری و شورای استاندار فارس، شورای اداری، شواری تامین، شهردار و شواری شهر مرودشت و همه ی حاضران در جلسه بیان کرد:
امروز اولین روز هفته بسیج است. بسیجی که به فرموده امام خمینی (ره) تشکیل شد و این هفته به نام هفته بسیج نام گذاری شده است.
امروز رو تکریم سرپرستان اسبق شهرداری و معرفی شهردار جدید است.
کارگر در ادامه افزود: مدیریت شهری با سایر مدیریت ها متفاوت است و سکان سختی است و شهردار باید سر ماه به فکر حقوق و مزایای پرسنل و کارمند ها باشد. بنابراین نیازمند انسانی خوش فکر،توانمند در عرصه عمرانی و در مسائل اقتصادی هم دستی داشته باشد.

فرماندار استهبان با بیان اینکه متاسفانه بیشتر اعتقاد همه به این است که شهرداری صرفا کار و فعالیتی عمرانی است و به فکر برنامه های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی نیستند.
از آقای جوکار انتظار داریم در کنار کار های عمرانی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هم توجه داشته باشند.

کارگر خطاب به جوکار شهردار استهبان گفت: اگر واقعا می خواهید شهرداری سر ماه نگران حقوق مزایا کارمند نباشد باید به فکر یک درامد پایدار و ثابت باشید بدترین نوع مدیریت شهری فروش زمین های شهرداری است.یکی از در آمدهای پایدار ایجاد کارگاه شن و ماسه است در سوال گذشته ۵میلیارد تومان هزینه خرید شن و ماسه شده است که نه تنها ورود هزینه ای اتفاق نیفتاد بلکه ۵میلیارد تومان از مجموعه شهرداری خارج شد.
ظرفیتی مثل کشت انجیر که در شهرستان استهبان به خوبی انجام می‌شود می‌تواند به عنوان در آمد پایدار استفاده گردد.
اگر بخواهیم منتظر ارزش افزوده باشیم و سر ماه زمینی بفروشیم برای خط کشی و آسفالت این مدیریت خوبی نخواهد بود.

کارگر در ادامه گفت: همانطور که آقای خاوری قول دادند همه ی ما در کنار آقای جوکار هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان خطاب به شورای شهرستان استهبان گفت: رابطه ی بین شورای شهر و شهرداری مثل رابطه ی قطار و ریل است و خاطرنشان کرد فصل الخطاب شهردار،  قانون های شهرداری است و فصل الخطاب شورا قانون های شورای شهر است.
باید شورای شهر به شهردار کمک کند ولی در کار اجرایی شهرداری دخالت نکند و گرنه وضعیتی بوجود می‌آید که شهردار نتواند کاری انجام دهد و در روند کار اختلال ایجاد می‌شود و از ریل خارج می‌شود.

در ادامه محرابی معاون مدیر کل دفتر شهری در مراسم معارفه شهردار استهبان گفت: انتخاب شهردار جوان،انقلابی و از بدنه شهرداری از دستاورد مهم شورای اسلامی شهر استهبان است.

وی با توجه به اینکه شهرداری باید به سمت معماری ایرانی-اسلامی برود گفت: مبلمان شهری به عنوان مهم ترین عناصر سازنده شهر که تعیین کننده هویت و ساختار شهر می باشد و می تواند به منظور افزایش امکان مراودات اجتماعی افراد نقش مهمی ایفا کند.

مهندس جوکار شهردار جدید استهبان نیز در سخنانی با بیان اینکه مسئولین قول حمایت داده اند، گفت: این وعده را می‌دهم که با دقت و سرعت و توجه به ضروریات و نیازهای مدیریت شهری در شهر استهبان به سمتی برویم که موجبات رضایت مردم ایجاد شود و در تحقق بودجه دورنمایی خوبی خواهیم دید که در کنار تفاهم و همدلی مجموعه اجرایی شهرستان در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای به افزایش اعتبارات شهرداری برسیم.

در پایان مراسم، عبد الرحمن جوکار با حکم استاندار فارس به عنوان شهردار استهبان معرفی شد و از زحمات و تلاش‌های مهندس افخم شهردار سابق، مهندس قدسی و ستار شناس سرپرستان شهرداری استهبان در دوران مدیریت شهری تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

 

 

گوشه ای از سوابق شهردار جدید استهبان:

⭕مهندس عبدالرحمن جوکار اهل داریون شیراز متولد ۱۳۶۵/۴/۷ کارشناسی ارشد رشته مهندسی شهرسازی

⭕خلاصه سوابق مهندس عبدالرحمن جوکار شهردار جدید استهبان به شرح ذیل میباشد:

♦️ مسول عمران شهرداری داریون

♦️مدیر پروژه های ویژه عمرانی شهرداری مرودشت

♦️مسول امور شهر مرودشت

♦️معاون امور اجرایی و عمرانی شهرداری مرودشت

♦️ عضو کمیسیون های معاملات عمده ی شهرداری مرودشت

♦️عضو کمیسون بند ۲۰ ماده ۵۵، عضو کمیسیون مناسب سازی فرمانداری، عضو کمیسیون ستاد بحران شهرستان مرودشت

♦️مدیر بحران شهرداری مرودشت

♦️مدرس رشته عمران و معماری دانشگاه آزاد داریون

♦️کارمند نمونه شهرستان مرودشت در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

♦️شهردار کامفیروز

⭕جوکار با بیان اینکه از فردا پس از ۲۰ سال به شهرستان استهبان بازخواهم گشت، گفت:تقربیا ۲سال و نیم در این شهرستان زندگی کردم و آداب و رسوم و فرهنگ مردم این شهرستان را می‌شناسم و شروع به کار خواهم کرد. به امید خدا بتوانیم در این شهرستان به کمک اصحاب رسانه خدمتی برای مردم انجام دهیم .

⭕ همچنین معتقدم اصحاب رسانه می‌ توانند خیلی کمک کنند.

⭕ به فرمایش مقام معظم رهبری: کاری اگر انجام میشود باید به مردم ارائه شود تا مردم متوجه عملکرد ادارات و مسولین باشند.

⭕ارتباط ما با اصحاب رسانه تنگاتنگ خواهد بود و ما به کمک اصحاب رسانه هم نیاز داریم.