به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا  به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان با همکاری ستاد شب های شعر اهل بیت(علیهم السلام) بیست و پنجمین شب شعر آیینی عاشورا با حضور شاعران ملی و استانی در امامزاده پیرمراد استهبان برگزار گردید.
امید کیامرث، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان حضور گسترده و باشکوه مردم در شب شعر آیینی عاشورا را نشان از علاقه آنها به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و فرهنگ غنی عاشورا دانست و ابراز داشت زبان شعر را حلاوتی دگر است که بی شک در ذهن مردم ماندگار خواهد ماند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان تقویت روحیه ایثار و شهادت در نسل جوان، حفظ هویت فرهنگ به ویژه فرهنگ عاشورا، ترویج سبک زندگی حسینی و معرفی توانمندی‏ های ادبی و شاعران آیینی را از اهداف مهم این مراسم دانست.
در این مراسم که با حضور گسترده مردم فرهنگ دوست استهبان برگزار شد شاعران به نام کشور و استان فارس اشعار عاشورایی خویش را به پیشگاه خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تقدیم کردند.
در حاشیه این شب شعر و در مراسمی ویژه با حضور مسئولین حاضر در مراسم و حاج احد ده بزرگی که به عنوان پدر شعر آیینی استان فارس شناخته می شوند و از میهمانان شب شعر عاشورای استهبان هستند ،به رسم هر ساله و به پاس حمایت ها و همکاری های حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ مصطفی خاوری امام جمعه استهبان در برپایی و برگزاری این مراسم این بار عبا و چفیه ای به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.
حجه الاسلام خاوری امام جمعه استهبان نیز در سخنانی از دست اندکاران این برنامه و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان، ستاد برگزاری شب های شعر اهل بیت(علیهم السلام) و به خصوص جناب آقای علی اکبر شجعان تشکر و قدردانی کردند در ادامه ایشان برگزاری برنامه هایی از این دست را باعث خیر و برکت برای کل شهر دانست و خاطرنشان کرد که به مدد و یاری ائمه اطهار(ع) برنامه  شب های شعر آیینی نیمه رمضان و سیزده محرم هر سال بهتر و پررونق تر از سال قبل در استهبان برگزار می شود.
رونمایی از کتاب شب سیزدهم که منتخبی از اشعار ۲۴ دوره گذشته شب شعر عاشورا در شهرستان استهبان بود نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.
شایان ذکر است که شب شعر عاشورای استهبان از لحاظ کیفی و کمی به عنوان دومین شب شعر بزرگ استان پهناور فارس شناخته می شود.

گزارش تصویری :

 

 

عکس  : مجید فرهمندی