به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا  یوسف کارگر فرماندار استهبان در پیامی ١٧ مرداد ماه سالگرد شهادت مظلومانه عالم مجاهد وعارف متقی شهید حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد فقیهی و دو پاسدار عزیزش شهیدان میرزا احمد میرزایی فرد و عباسعلی زهری زاده که عمر گرانبهای خود را به ترویج دین و تأسیس موسسات علمی و خیریه گذراند را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است :
بسمه تعالی

۱۷ مرداد ماه برای ملت خداجوی ایران اسلامی و به ویژه مردم مومن و انقلابی استهبان همه ساله یادآور رجعت حجت الاسلام شهید فقیهی است، یکایک آنان که سعادت تلمذ در مکتب و درک محضر آن عالم عالیقدر و عارف ربانی را داشته‌اند گواهانی صدیق بر صفای باطن و خضوع و خشوع خالصانه آن عارف روشن ضمیرند.

شهید حجت‌الاسلام احمد فقیهی، از شهدای انقلاب اسلامی است که نقش اساسی در برخورد با منافقین و برقراری عدالت در شرق فارس داشت.

ما در همه ادوار باید عاقبت انسان های حق طلبی همچون شهید فقیهی را مدنظر داشته و صفات فاضله اخلاقی آنان را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

از این شهید والامقام، آثار گران‌قدری در زمینه‌های مختلف به‌جای مانده که همواره تبیین‌کننده‌ی اسلام ناب محمدی (ص) و دارای دقت، ظرافت، روشن‌بینی و جامعیت کم‌نظیری بوده و هست.

شهید حجت الاسلام فقیهی در بحث ولایت فقیه در صدر وصیت نامه خود به اصل نیابت عامه (ولایت مجتهد جامع الشرایط) اشاره کرده و آن را از اصول اعتقادی بر شمرده است که اساسأ باید مد نظر باشد.

این شهید والا مقام( ولایت فقیه) را ادامه ولایت ائمه معصومین (ع)دانسته و با بیان این که در اواخر وصیت خود التزام عملی و لزوم تبعیت از خط مجتهد جامع الشرایط را متذکر گردیده و این موضوع را تنها راه نجات جامعه اسلامی دانسته است که باید راهش را ادامه دهیم تا به مقصد اصلی برسیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، چهل یکمین سالگرد شهادت آن عالم جلیل‌القدر را به علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و منسوبان، بالاخص مردم شریف شهرستان استهبان، تسلیت گفته و از خداوند متعال مسالت دارم که راه پربرکت شهیدان را همواره در مسیر ملت بزرگوار ایران و پیشرفت و تعالی کشور اسلامی مان قرار دهد.
یوسف کارگر
فرماندار شهرستان استهبان