با توجه به نقش بسیار مهم مانورها در ارزیابی توان امدادی و بالابردن سرعت عمل دستگاه های خدمات رسان در حوادث ، مانورساعت صفر عملیات امداد جاده ای در میان ارگان های مختلف پاسخگو به حوادث جاده ای شهرستان استهبان در شرایط واقعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان ؛ سناریوی اجرای این مانور برخورد سواری پیکان با تیر برق در روستای لای خرمی بود که باتوجه به شدت حادثه ، خودرو پیکان دچار حریق شده و چندین مصدوم و فوتی نیز در پی داشت و احتمال سقوط خودرو بر روی مصدوم حادثه نیز در نظر گرفته شده بود.

احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار ورئیس ستاد حوادث شهرستان استهبان گفت : ارزیابی میزان تاب آوری نجاتگران در مواجهه با عملیات های امداد ونجات، ایجاد آمادگی بیشتر، ارزیابی و بازبینی امکانات، تجهیزات امدادی و سنجش توان و میزان آمادگی نیروها و اعضای مدیریت بحران برای فعالیت‌های امدادی در زمان وقوع بحران واستفاده مطلوب اززمان طلایی در نجات مصدومان از اهداف برگزاری این مانور است.

کمالی سروستانی ادامه داد : در این مانور که   بدون  اطلاع قبلی دستگاه های امدادی صورت گرفت ، اعلام حادثه در قالب تماس تلفنی حاضرین در صحنه به مراکز پیام اضطراری از جمله۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ صورت گرفت و از نزدیک نسبت به ارزیابی زمان حضور در سر صحنه تصادف از زمان اعلام به پایگاه و همچنین سرعت عمل و دقت نیروهای مختلف امدادی در امدادرسانی به مصدومان حادثه فرضی اقدام گردید .

رئیس ستاد هماهنگی مدیریت بحران استهبان اظهار داشت: یکی از عوامل مهم و اساسی در تحقق این مهم، تمرین همکاری و هماهنگی هر یک از دستگاه‌های امدادرسان در انجام وظایف محوله می‌باشد و اجرای”مانور امدادرسانی جاده‌ای”در شهرستان فرصتی مناسب برای شناسایی آسیب‌ها و محدودیت‌ها، چالش‌های فراروی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت‌ها و فرصت‌ها می‌باشد.

فرماندار استهبان در پایان ضمن تشکر از اهتمام واحدهای ستادی ، سپاه ،نیرو انتظامی ، پلیس ۱۱۰، پلیس راه نی ریز استهبان وفسا _سروستان ، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر در اجرای مانور، عملکرد تیم‌های سازمانی را برای حضور در محل مانور در سطح مناسب ارزیابی نمود.

در این مانور نیز سرهنگ مبارکی رئیس راهور آموزش برخورد با حوادث جاده ای را به اعضای مدیریت بحران شهرستان استهبان ارائه داد.