استهبانی دیگر شماره ۲۱ منتشر شد

در این شماره می خوانید:
رودبالِ مظلوم ، استهبانِ بی کَس : سخن مدیر مسئول

تلخ : خداحافظی شهردار استهبان

هیات رئیسه شورای ششم شهر استهبان

ایستگاه آخر شورای پنجم شهر استهبان

درخشش استهبان در جشنواره شعر رضوی

برخورد با مسببان آتش سوزی در استهبان

جای خالی قطعه هنرمندان در شهرستان استهبان

تولید سالانه ۹۰۰۰ تن شیر در استهبان

نمایش ماراساد به همت خانه هنرمندان استهبان به روی صحنه رفت

و . . .

سخن مدیر مسئول شماره ۲۱ استهبان دیگر :

همزمان با سفر استاندار فارس به شهرستان استهبان در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۰ ، جمعی از اهالی روستاهای آب بند، بردنو و پل شکسته رودبال استهبان بعد از اینکه موفق به دیدار با استاندر نشدند ، مقابل فرمانداری شهرستان استهبان تجمع کردند.

تجمع تعدادی از اهالی رودبال در مقابل فرمانداری استهبان

عنایت الله رحیمی که برای افتتاح  ۵ پروژه تولیدی، رفاهی، آموزشی و توسعه ای به مناسبت هفته دولت به استهبان سفر کرده بود، سفر خودش را نیمه کاره رها کرد و حاضر نشد تا با حضور در جمع مردمی که از روستاهای رودبال استهبان آمده بودند و ساعت ها زیر آفتاب تابستان در ورودی استهبان انتظارش را می کشیدند به درد دل شان گوش کند و گویا از همان دو راهی خیر به شیراز برگشت!

پرواضح است در واپسین روزهای مسئولیت جناب استاندار،  شنیدن چندین باره داستان تلخ بی خانمانی بیش از ۱۵ ساله مردمی که سرپناه و زمین های زراعی خویش را از دست داده اند، شاید گره ای از کار این مردم باز نمی کرد اما می توانست مرهمی هر چند ناچیز باشد بر آلامشان .

ورودی استهبان ( در انتظار جناب استاندار )

آنچه داستان مردم بی خانمان این سه روستای زیر آب رفته را غم انگیز تر می کند اما، تعدی تعداد کمی از اهالی شهرستان همجوار به زمین های شهرستان استهبان می باشد که متاسفانه هر روز که می گذرد این زیاده خواهی ها و دست درازی ها،  با چشم پوشی سوال برانگیز مسئولین هر دو شهرستان  بیشتر و بیشتر می شود تا جایی که در تیرماه ۱۴۰۰ عده ای اقدام به رنگه ریزی و سنگ چینی در زمین های رودبال استهبان کرده بودند که با دخالت اهالی بومی، این تصرف به نتیجه نرسید و گزارشی از برخورد با متصرفان و خاطیان نیز به مردم ارائه نشد!

علامت گذاری زمین های رودبال استهبان جهت تصرف توسط برخی ساکنان شهرستان همجوار

بر اساس شنیده ها بخش زیادی از مراتع رودبال نیز پیش از این با عناوین مختلفی توسط همین عده تصرف شده که اعتراض و دادخواهی مردم از مراجع ذیصلاح قانونی هنوز بی نتیجه مانده و این شائبه را به وجود آورده که شاید دست هایی پشت پرده این اتفاقات باشد !

تخریب اتاقک اهالی رودبال توسط مقام قضایی کمتر از ۲۴ ساعت بعد از بنا

شایسته است مسئولین محترم شهرستان، استان و کشور اهتمام ویژه ای به درخواست های اهالی این منطقه مبنی بر واگذاری زمین جهت اسکان و کشاورزی و برنامه ریزی جهت عدم دخالت و کارشکنی افراد معدود غیر بومی که مطالبه جدی مردم شهرستان استهبان می باشد داشته باشند تا حقی از مردمان مظلوم این منطقه ضایع نگردد همانگونه که امام جمعه محترم استهبان نیز در خطبه‌های نماز جمعه تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۰ برای چندمین بار و به درستی به آن اشاره فرمودند.

از کشت ۴ هکتاری برنج تا بی خانمانی

 

مجید فرهمندی/