حسن تاج پیکر سی و هفتمین شهردار استهبان در حالی سه سال و نیم سکاندار شهرداری استهبان بود که شاید بتوان گفت رکوردار بیشترین اختلاف ممکن بین یک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بود.
تاج پیکر در ۱۲۵۰ روزی که شهردار استهبان بود با ۶ بار استعفایش ، ناگفته هایی از اختلاف نظر شدید خودش با اعضای شورای شهر را بیان کرد که شاید بعدها با دسترسی آزاد رسانه ها و مردم به مصوبات ، صورتجلسات و در یک کلام آرشیو ” بر خلاف قانون در اختیار مردم قرارنگرفته ی شورای اسلامی دور پنجم شهر استهبان ” ابعاد و جزئیات آن برای همگان روشن شود.
بالاخره تاج پیکر رفت و ترجیح داد قبل از به روی کار آمدن شورای ششم و کسب تجربه ای تازه با پنج نفری که دونفرش از قبل مانده بودند ، به همین سه سال و نیم تجربه شاید بتوان گفت “تلخ ” کار با شورایی که حاشیه هایش از متنش پر رنگ تر بود کفایت کرد و عطای صندلی شهرداری استهبان را به لقایش بخشید.
در مقام انصاف ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تاج پیکر در حمایت از فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و محیط زیست از هیچ تلاشی دریغ نکرد و طعنه ها و بی مهری های اعضای به اصطلاح فرهنگی شورای شهر را به جان خرید ، ولی هنرمندان را در عرصه های مختلف تنها نگذاشت و به خوبی نشان داد که شهرداری محل تسویه حساب های شخصی با منتقدان و غیرهمفکران نیست و در عمل ثابت کرد که بین انتقاد و “بی حرمتی” تفاوت قائل است .

برای ایشان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم و از زحمات ایشان سپاسگزارم.

مجید فرهمندی / مدیر مسئول نشریه استهبانی دیگر و سردبیر پایگاه خبری استهبان فردا

۶ مرداد ۱۴۰۰ – استهبان

متن پیام خداحافظی حسن تاج پیکر به شرح زیر است :

مردم فهیم و قدرشناس استهبان
سلام و درود
اکنون که پس از سه سال و نیم تلاش بی‌وقفه برای تحقق بخشیدن به آرزوی برحق شما که همانا داشتن شهری توسعه‌یافته، زیبا و عزت‌مند است شهرداری استهبان را ترک می‌کنم، برخود واجب می‌دانم تا به این وسیله، بزرگی و فرهنگ والای‌تان را ارج نهم و از یکایک شما تشکر کنم. به‌خود می‌بالم که نگاه‌های رضایت‌بخش و تعابیر قدرشناسانه‌ی شما همشهریان گرامی را به همراه خویش دارم و با این اطمینان، غبار خستگی از تن می‌زدایم و آرامش روان و راحتی وجدان را قرین و هم‌نشین جسم و جانم می‌سازم.
ایمان راسخ دارم که امروز شهر زیبا ،اصیل وتاریخی‌مان ساختاری منسجم‌تر، سیمایی زیباتر و فرهنگی غنی‌تر داردو این مرهون همراهی، حمایت و نیک‌اندیشی شما همشهریان فرهنگ‌ساز است و من تنها مجری و خادم کوچک اراده‌ی قوی و مطالبات توسعه‌محور و درست شما بوده ام.
شما مردم فهیم به خوبی آگاهید که حجم کارهای صورت گرفته در دوره اخیر عظیم‌تر و گسترده‌تر از آن بوده‌است که در مسیر سخت و پُر پیچ و خم اجرا، اشتباهی صورت نگرفته باشد، اما به همه‌ی شما اطمینان می‌دهم که در هر مقطعی تلاش کرده‌ام با قرار دادن کار در مسیر علمی و تخصصی و نه احساسی و عوام فریبانه و بدور از تبلیغات و حواشی اضافی درست‌ترین تصمیم‌ها را بگیرم و بیشترین منافع را عاید شهر و مردمم سازم. پس می‌توانم این انتظار را داشته باشم که تقصیراتم را ببخشید و با سخاوت‌مندی همیشگی‌تان حلالم نمایید و این حقیر را از حُسن‌نیت همیشگی و دعاهای خیرتان بی‌نصیب نسازید.
وظیفه‌ی خود می‌دانم که از اعضای محترم شورای پنجم شهر استهبان که با اعتماد به بنده موجبات این خدمت را فراهم آوردند کمال تشکر را داشته باشم و همچنین قدردان زحمات و تلاشهای شبانه روزیشان در مسیر دستیابی به تغییر ،توسعه و ارتقا فرهنگی و عمرانی شهر استهبان و مدیریت شهری میباشم.
و البته با تمام وجود آرزو می‌کنم منتخبین محترم مردم در شورای ‌ششم بتوانند فردی توانمند ‌تر و مشرف تراز اینجانب به فرهنگ و تاریخ استهبان را برای سکانداری شهرداری شهرمان انتخاب نمایند تا هرچه بیشتر بر عزت و اعتبار این شهر زیبا و با اصالت ‌ بیفزایند و چهره‌ی زیبای آن‌را زیباتر از پیش نمایند.
از همه مسولان و دوستان محترم در راس امام جمعه معزز ، نماینده‌ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار محترم شهرستان استهبان ، مسئولین محترم دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نهادهای دولتی، اصناف و بازاریان، گروه های مردم نهاد ، دوست داران فرهنگ ،میراث و محیط زیست وهمه‌ی اقشاری که با همکاری و حمایت مداوم، شهرداری را در مسیر پرفراز و نشیب انجام وظایف خود یاری کردند تشکر می کنم.
همچنین ضروری ‌است از پرسنل زحمت‌کش، پاک و ایثارگر شهرداری استهبان قدردانی نمایم چراکه در تمامی این سال‌ها برای توسعه و عزت شهرشان از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند و با حضور شبانه‌روزی، بخش درخشان و انکارناپذیری از این حماسه‌ی خدمت بودند. بی‌تردید همکاری با این خانواده‌ی بزرگ و تأثیرگذار در طی این مدت از بهترین و فراموش نشدنی ترین لحظات عمرم می دانم و برای همه این بزرگواران آرزوی پایداری، سلامتی و توفیق دارم.

در پایان از همسر و فرزند عزیزم که همواره ،همراه و همدل بودند کمال تشکر و قدردانی دارم.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست

حسن تاج پیکر

۶ مرداد ۱۴۰۰

بازسازی و ترمیم حمام تاریخی کزمان استهبان

اتمام پروژه مقبره جمالی

مغربیه استهبان