فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی معتقد است: آنچه که همه مردم، گروها، طیف های سیاسی در بحث انتخابات باید مد نظر داشته باشند مصلحت نظام است.

وی بر این باور است که باید بر آنچه که موجب حضور حداکثری و مشارکت بیشتر  مردم می‌شود تاکید گردد، چرا که فرمایش مقام معظم رهبری هم تاکید بر این مشارکت حداکثری است.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از شیرازه طهماسبی با بیان اینکه بحث انتخاب اصلح نیز بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: وقتی مشارکت بالا آمد مردم معیارها و ویژگی هایی را مد نظر دارند از طرفی نیز تجربیاتی از انتخابات گذشته، دولت‌های قبل و روسای جمهور متعدد دیده اند و اکنون با همان علم و آگاهی و سطح اطلاعات قطعا دست به انتخابی اصلح و درست خواهند زد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اشاره‌ای به اصلی ترین معیارهای یک کاندیدای اصلح کرد و گفت: معیار اصلی یک کاندیدای اصلح در درجه اول ولایت پذیری عملی است یعنی آنچه که یک فرد در عمل و رفتار و کردار نشان می‌دهد مهم است چون مردم از شعار خسته شده اند.

وی شعارزدگی را مساوی با یک معضل بزرگ و تردیدی برای مردم دانست و افزود: هر کسی شعار بیشتری دهد تردید مردم هم بیشتر خواهد شد به ویژه وقتی سابقه برخی افراد را می‌بینند برای انتخاب آنها مردد می‌شوند، لذا بنده معتقدم مردم ما گذشته هر کاندیدا را ببینند و نگاه کنند که چقدر در گذشته در هر پست و موقعیت و مقامی که بوده به وعده های خود عمل کرده است.

نماینده مردم شهرستان های نیریز، استهبان و بختگان در مجلس تصریح کرد: برای یک انتخاب درست باید دید، فرد مورد نظر چقدر در فقر زدایی و محرومیت زدایی موفق عمل کرده و در گفته های خود پایبندی داشته است یا عملا برای محرومین دلسوزی کرده و تا چه اندازه بسته به جایگاهی که داشته توانسته در این مسیر گام بردارد.

طهماسبی با بیان اینکه علاوه بر معیارهای اصلی و پایبندی ها،  آنچه باید برای مردم حائز اهمیت باشد و ملاک انتخاب اصلح قرار گیرد، اعتقاد کاندیداها به ولایت فقیه و تبعیت از آن است، اظهار کرد: چون هر جریان و انتخابی که به مرور حرکت به سمت ولایت فقیه را کمرنگ کرد یا به آن توجه نکرد متاسفانه نتیجه آن آسیب به مردم و فشار اقتصادی بر جامعه شد.این عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه در چند دوره گذشته رفتارهای مختلف را از افراد انتخاب شده دیده ایم، گفت: هر جا که منتخب مردم به وعده ها و اصول پایبند بوده رضایتمندی مردم را در بر داشته است.

به گفته طهماسبی افراد منتخب باید عزت و اقتدار نظام و کشور را در منطقه و جهان مد نظر قرار داده و به آن اعتلا ببخشند.

وی عنوان کرد: خواهش ما این است که آحاد مردم اینگونه مسائل را مد نظر قرار دهند تا نتیجه آن حل مشکلات و معضلاتی باشد که جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

این نماینده مجلس در پایان در یک جمله مردم را دعوت به مشارکت حداکثری کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات برای کشور و نظام از هر جهت پشتوانه است.