پیام تسلیت استاندار فارس به مناسبت درگذشت چهره ماندگار، حجت الاسلام والمسلمین علی شیخ الاسلامی

و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت استاد برجسته دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی شیخ‌الاسلامی باعث تأسف و تأثر گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت، از ایزد منّان برای آن بزرگمرد عرصه علم، ایمان و فرهنگ، علوّ درجات و برای خانواده محترم، منسوبین گرامی و ارادتمندان ایشان به ویژه مردم شریف شهرستان استهبان، صبر و آرامش را مسئلت می نمایم.
زنده یاد دکتر شیخ الاسلامی، سالیان متمادی به عنوان استاد ممتاز دانشگاه در کرسی تدریس عرفان اسلامی و ادبیات فارسی و ریاست دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه خوارزمی و سال ها به عنوان ریاست دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه تهران،  منشأ خدمات فراوان و تربیت شاگردان بسیار بوده است.
مرحوم دکتر شیخ‌الاسلامی علاوه بر مقالات متعدد به زبان‌های فارسی و عربی، کتاب‌هایی را در زمینه‌های اعتقادی، عرفان، مسائل کلامی و ادبی تألیف یا ترجمه کرده است. وی در سال ۱۳۸۹ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران معرفی شد. روحش شاد
رحیمی – استاندار فارس


پیام تسلیت حجه الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی خاوری امام جمعه استهبان

بسم الله الرحمن الرحیم

و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون اولئک علیهم صلوات من رفتم و رحمه و اولئک هم المهتدون

خبر ناگوار ارتحال عالم ربانی ، دانشمند شهیر و چهره ماندگار عرصه علم و دانش و فضیلت حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای دکتر شیخ علی شیخ الاسلامی که از مفاخر بزرگ استان فارس و از افتخارات شهرستان استهبان بود واصل شد.
ایشان عمری را در راه بسط و گسترش و تعلیم  فلسفه و عرفان اسلامی و پاسداری از زبان و ادب فارسی که میراث کهن نیاکان ماست و تربیت طلاب گرامی  و دانشجویان عزیز سپری نمود و گنجینه قابل توجهی از اثرات فاخر از خود به جای گذاشت.
اینجانب این ضایعه را خدمت شاگردان گرامی و خانواده محترم و همه بازماندگان و همشهریان عزیز تسلیت عرض نموده علو درجات ایشان را از درگاه حضرت احدیت خواستارم .

مصطفی خاوری
امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان


پیام تسلیت احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان

در پی درگذشت زنده یاد حجت الاسلام و المسلمین علی شیخ الاسلامی فرماندار شهرستان استهبان با صدور  پیامی این ضایعه اسفناک را تسلیت گفت

متن پیام به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

عاش سعیدا و مات سعیدا
زشمار دوچشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

با نهایت تأسف و تأثر ارتحال استاد برجسته عرفان اسلامى و ادبیات فارسى و چهره ماندگار ملّى، زنده یادحضرت  آیت الله حاج شیخ على شیخ الاسلامى استهباناتى (ره)که عمر بابرکت خویش را سراسر صرف پژوهش وتعلیم وگسترش معارف دینی وعرفانی نمود ومایه ترقی وتعالی حوزه ودانشگاه بصورت توآمان گردید  را به حضور جامعه علمى و دانشگاهى کشور، شاگردان و علاقه مندان به آثار گرانسنگ آن مرحوم، *بیت محترم شیخ الاسلامى و مردم شریف شهرستان استهبان* عرض تسلیت و تعزیت دارم، صبر و شکیبایى بازماندگان و رحمت و مغفرت الهى براى آن عالم ربانى از درگاه حضرت احدیت خواستارم.

احمدرضا  کمالی سروستانی
فرماندار شهرستان استهبان