مدیر مسئول پایگاه خبری استهبان فردا ورئیس دانشگاه زند شیراز گفت: همایش ملی تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی با همکاری دانشگاه شیراز و با شرکت اساتید برجسته ادبیات و زبان انگلیسی کشور روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مهدی مخبری سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، ضمن بیان اینکه همایش ملی زبان انگلیسی، غیرحضوری است، گفت: مرکز آموزش عالی زند، با هدف توسعه علم و پژوهش و افزایش سطح لمی جامعه خود را موظف به فعالیت در امور پژوهشی و مهارت آموزی دانشجویان می‌داند.

به گزارش ایسنا مخبری با تاکید براینکه مهارت آموزی، یکی از اولویت‌های مد نظر این موسسه بوده است، گفت: از ابتدای راه اندازی این موسسه، علاوه بر آموزشهای کلاسیک، موضوع پژوهش و مهارت افزایی در دستور کار بوده است.

او توجه به بسترهای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم را یک الزام جهانی دانست و گفت: خوشبختانه این مرکز آموزش عالی موفق به تربیت فارغ التحصیلانی کارآفرین شده است که علاوه بر توانایی علمی و پژوهشی، به واسطه داشتن مهارت، کارآفرین نیز بوده‌اند.

برگزاری همایش زبان در چهار بخش

دبیر علمی همایش ملی زبان انگلیسی نیز در این جلسه گفت: این همایش با هدف بررسی و طرح مسائل و تحولات نوین جهانی در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه برنامه ریزی شده و برگزار خواهد شد.

ناصر رشیدی خاطرنشان کرد: دبیرخانه این رویداد علمی، حدود ۲۰۰ مقاله را از بین مقالات ارسالی، با همراهی داوران، برای ارائه در همایش برگزیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: در این همایش سه سخنران کلیدی در زمینه ترجمه، ادبیات و آموزش زبان انگلیسی به سخنرانی خواهند پرداخت و چهار کارگاه تخصصی نیز با حضور و داوری شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی کشور، برگزار می‌شود.

رشیدی گفت: دکتر فریده پورگیو استاد بازنشسته دانشگاه شیراز با موضوع ادبیات، دکتر بهزاد قونسولی استاد دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه ترجمه و دکتر علیرضا جلیلی فر استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در موضوع در زمینه آموزش زبان انگلیسی سخنرانی خواهند داشت.

دبیر علمی همایش ملی زبان انگلیسی خاطرنشان کرد که علاوه بر حدود ۲۰۰ شرکت کننده‌ای که مقاله ارائه داده‌اند، ۱۰۰ نفر نیز برای شرکت در این رویداد علمی، ثبت نام کرده‌اند.

 

همکاری پایگاه استنادی و دانشگاه شیراز با همایش ملی زبان

دبیر اجرایی همایش ملی زبان انگلیسی نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری این رویداد، گفت: از یک سال و نیم قبل برنامه ریزی برای برگزاری این همایش آغاز شد.

شیوا صدیقی با یادآوری اینکه ابتدا قرار بود همایش به شکل حضوری برگزار شود، گفت: با توجه به شیوع همه گیری کرونا، برگزاری همایش به شکل غیرحضوری در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه کمیته‌های مختلفی برای برنامه ریزی و برگزاری همایش ملی زبان انگلیسی فعال شده است، گفت: اعتبار علمی این همایش با اخذ مجوز از ISC برای نمایه کردن مقالات و اطلاعات مشخص شده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: این همایش در ۴ بازه زمانی و ۱۰ جلسه موازی، در گرایش‌های مختلف، از ساعت ۸ صبح روز ۲۹ اردیبهشت آغاز خواهد شد و تا ۶ عصر همان روز ادامه دارد.

دبیر اجرایی همایش ملی زبان انگلیسی اعلام کرد که دستاوردهای علمی پژوهشگران این همایش، در قالب کتابچه‌ای چاپ و بر روی سایت همایش هم نمایه خواهد شد.