جلسه کارگروه های فرهنگی و هنری ، ارتباطات و فضای مجازی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان برگزار شد.
در ابتدای جلسه ابتدا امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با خیر مقدم به مدعوین و تبریک پیشاپیش ولادت حضرت زهرا « س» و ایام الله دهه فجر در خصوص برنامه های بزرگداشت دهه فجر توضیحاتی را ارائه دادند .
کیامرث راه اندازی غرفه فرهنگی و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی را از برنامه های پیش بینی شده امسال دانست .
دبیر شورای فرهنگ عمومی تجلیل از خبرنگاران فعال سطح شهرستان ، معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره داستان کوتاه با موضوع نماز و سردار سلیمانی ، تجلیل از هنرمندان برگزیده نمایش که در جشنواره ها را از دیگر برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه فجر امسال بیان کرد.
در ادامه آقای عباس پور از برنامه های میراث فرهنگی استهبان شامل برگزاری غرفه صنایع دستی و نمایشگاه آثار هنرمندان حوزه صنایع دستی در دهه فجر امسال خبر داد .
سرکار خانم جعفری که به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان در جلسه حضور داشت برنامه های این واحد آموزشی برای بزرگداشت دهه فجر را با توجه به قرار گرفتن امتحانات دانشجویان در بهمن ماه ، برنامه هایی از قبیل کمک جمع آوری شده از اساتید و دانشجویان به کودکان بی سرپرست ، نمایشگاه پوستر با موضوع دهه فجر ، رژه موتوری با میزبانی دانشگاه آزاد ، مسابقات ورزشی برای کارکنان و فرزندان ایشان ، روز بدون خودرو برای همکاران ، و مسابقات فضای مجازی در حوزه های مختلف مثل کتابخوانی ، جلسات وبینار هم اندیشی اساتید ، تقدیر از فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه آزاد ، برگزاری محفل ادبی و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان را از برنامه های این واحد برای ایام الله دهه فجر اعلام کرد.
نظری نماینده کتابخانه عمومی هم برنامه های این کتابخانه را شامل نمایشگاه تازه های کتاب ، وبینار آموزشی ، عضویت رایگان کتابخانه را اعلام کرد.


حسن تاج پیکر شهردار استهبان که شخصا در جلسه حضور داشت ، ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای واگذاری غرفه ها و همکاری با ادارات ، برگزاری مسابقات اینترنتی ورزشی مثل پنالتی و روپایی ، دوچرخه سواری « رکاب زنی » ، زیباسازی سطح شهر ، و برنامه هایی با هماهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان را از برنامه های شهرداری استهبان برای ایام الله دهه فجر شهرداری استهبان دانست .
افخم نیز که به نمایندگی از آموزش و پرورش استهبان در جلسه حضور داشت ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی برای دانش آموزان را در بستر سامانه شاد از برنامه های این مدیریت دانست . توزیع تبلت بین خانواده های دانش آموزان نیازمند ، برگزاری وبینار های عمومی با موضوع دهه فجر ، مسابقه کتابخوانی نیز از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استهبان برای دهه فجر امسال بیان کرد.
امید مدحت نیز برگزاری وبینار آموزشی با موضوع نفش رسانه در پیروزی انقلاب ، جشن مجازی تولد حضرت زهرا « س» ، برگزاری مسابقات فرهنگی را از برنامه های پایگاه خبری استهبان آنلاین بیان کرد .
برگزاری شب شعر و موسیقی توسط انجمن موسیقی استهبان نیز برنامه پیش بینی شده انجمن موسیقی استهبان برای جشن دهه فجر بود که مجید فرهمندی رئیس این انجمن آن را اعلام کرد.

در پایان مقرر شد اعضای حاضر برنامه های پیشنهادی خودشان را جهت اعلام به ستاد مرکزی دهه فجر شهرستان ، به صورت مکتوب به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند .

عکس:استهبان آنلاین