فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفتند.

متن پیام احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان به شرح زیر است:

*بسم الله الرحمن الرحیم*

دلبربرفت ودلشدگان راخبرنکرد

*
درگذشت اسطوره  موسیقی و آواز  ماندگار ایران استاد محمدرضا شجریان موجب تأثر و تالم فراوان اینجانب گردید ویقینا دوستداران هنر ایرانی را در اربعین حسینی سوگوارتر کرد.
او که ، در زمره اساتیدی بود که چراغ فرهنگ موسیقی ایرانی را در طی چند دهه باتلاش فراوان تا به امروز فروزان نمود  و شیوه آوازش بسیاری از ایرانیان را با ابیات زیبای فارسی و اشعار شاعران  ایران زمین مانوس کرد.

وی به مانند خورشیدی در آسمان موسیقی و هنر ناب معاصر ایران زمین، می درخشید و صدایش آنچنان نفوذی در تارک هنر معاصر پیدا کرد که در جان هر شنونده ای طنین دلنواز داشت و روح نواز .

بی گمان نام این هنرمند آزاده در تاریخ هنر این کشور جاودانه خواهد ماند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به  اهالی فرهنگ، هنر و موسیقی و  مردم هنردوست استهبان از درگاه احدیت برای این بزرگمرد موسیقی ایران و استاد برجسته، علو درجات، آمرزش و شفاعت امام اربعین حضرت سید الشهداء (ع) را مسألت می نمایم.

ای آفتاب آهسته نه پادرحریم یارمن
ترسم صدای پای توخواب است وبیدارش کند

احمد رضا کمالی سروستانی
فرماندار شهرستان استهبان

شجریان

 متن پیام امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استهبان به شرح زیر می باشد :

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین(ع) خسرو آواز ایران؛ محمدرضا شجریان، همنوای مردم ایران زمین و اسطوره ی ناب موسیقی کشور به دیار حق شتافت تا هنرش در یادها و یادش در خاطره ها و صدایش برای همیشه تاریخ ماندگار شود.

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

اینجانب فقدان این هنرمند والا و گرانمایه را به جامعه ی بزرگ هنری کشور و خانواده داغدار ایشان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و تمامی دوستداران و علاقمندانش تسلیت عرض می نمایم.

از خداوند منان برای آن مرحوم؛ آن هنرمند همراه و مردم دوست طلب غفران و رحمت واسعه ی الهی و برای بازماندگان معزز و اهالی فرهنگ و هنر صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

امید کیامرث
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان