به مناسبت فرارسیدن روز ۱۷ مرداد ، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، طی مراسمی فرماندار استهبان به همراه چند تن از رؤسای ادارات از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه استهبان تجلیل و قدر دانی بعمل آورد.

در ابتدای این مراسم که در اتاق فرماندار استهبان تشکیل شد ، امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان روز خبرنگار را به اهالی رسانه شهرستان تبریک گفت و رسالت خبرنگاران در جامعه را دارای اهمیت ویژه دانست و خاطر نشان کرد : خبرنگاران زبان گویا و چشم بینای جامعه هستند و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی وظیفه سنگینی در خصوص آگاه سازی جامعه دارند .

کیامرث در ادامه موفقیت دوهفته نامه استهبانی دیگر در پنجمین جشنواره مطبوعات استان فارس در کسب مقام دوم صفحه آرایی را تبریک گفت و برای دست اندرکاران این نشریه آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا ، در ادامه فرماندار استهبان از تلاش شبانه روزی خبرنگاران استهبانی قدردانی کرد و گفت: خبرنگاران توانسته‌اند با یک نگاه متفکرانه با شفافیت و خلوص نیت بستری را به وجود آورند که اطلاعات به صورت صحیح به مردم منتقل شود.

احمد رضا کمالی بابیان اینکه خبرنگاران در آگاه‌سازی جامعه و افزایش اطلاعات مردم تلاش می‌کنند افزود: این خبرنگاران و اهالی قلم هستند که با رسانه خود اقداماتی که در کشور انجام می‌شود را اطلاع‌رسانی می‌کنند. اقدامات مسئولان بدون وجود رسانه‌ها، ناقص خواهد بود.

کمالی بابیان اینکه خبرنگاران با اقشار مختلف جامعه در ارتباط هستند و مطالبات آن‌ها را می‌دانند، خاطرنشان کرد: رسانه باید مطالبه گر باشد، روحیه مطالبه گریباعث پیشرفت کشور می‌شود.

خبرنگاران استهبان

فرماندار استهبان با اشاره به اینکه دشمنان برای ضربه زدن به کشور جمهوری اسلامی از رسانه‌ها استفاده می‌کنند و برای آن هزینه‌های فراوانی نیز متحمل می‌شوند، تصریح کرد: در این رابطه از خبرنگاران می‌خواهیم که انقلابی باشند و بدون سیاه نمایی در راستای توسعه کشور با جنگ رسانه‌ای دشمنان مبارزه کنند.

وی بر لزوم اتحاد و همدلی در میان اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و افزود: این اتحاد تنها با آگاهی بخشی در جامعه مسیر است.

کمالی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین شناخته می شوند و چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند، گفت: رسانه معتمد مردم است و اهالی رسانه باید تلاش کنند که درد، گرفتاری ها و مشکلات مردم را با شفافیت به مسئولین منتقل کنند.

در این جلسه همچنین سرهنگ کریمی فرمانده سپاه ناحیه استهبان ، اعیان منش مدیرجهاد کشاورزی استهبان، اسماعیلی رئیس ورزش و جوانان و قدم زن رئیس اداره صمت استهبان نیز حضور داشتند و هر کدام در تجلیل از مقام خبرنگاران سخنانی ایراد کردند.

پس از آن خبرنگاران و مسئولان رسانه های شهرستان استهبان « مجید فرهمندی : دوهفته نامه استهبانی دیگر و پایگاه خبری استهبان فردا ، روح الله سعادتمند : خبرنگار آزاد ، فاطمه پنجعلی : نشریه نسیم سته بان ، محمدمهدی بالیاقت : پایگاه خبری سته بان ، محمدحسین مدحت : پایگاه خبری استهبان آنلاین ، رنجبر پایگاه خبری اهالی هنر » و تعدادی از روابط عمومی های ادارات استهبان به بیان دیدگاه ها و ارائه نظرات خود پرداختند.

در پایان از خبرنگاران استهبان با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از خبرنگاران استهبان