*به نام آن رزاقی که افتتاح کارها از نام اوست*

دومین مرکز یادگیری محلی در شهرستان استهبان با حضور دکتر نوروزی معاونت  محترم سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، ترابی رئیس اداره سواد آموزی استان و سرکار خانم موسوی ؛ فرماندار و برخی از مسئولین محترم شهرستانی افتتاح شد.

در مراسم افتتاح مرکز یادگیری محلی فجر استهبان ابتدا اصغر غنی مدیر آموزش و پرورش استهبان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و خوش آمدگویی گزارشی از وضعیت نهضت سواد آموزی شهرستان را ارائه نمود.

پس از آن دکتر نوروزی ضمن تبریک به مناسبت جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب به بیان دلایل تداوم موفقیت های انقلاب اسلامی پرداخت و مطالبی در اهمیت سواد آموزی از نظر اسلام بیان نمود.

در ادامه محمد مهدی شرفی فرماندار استهبان با ارائه گزارشی از طرح ها و پروژه های شهرستان در حوزه سوادآموزی، از عملکرد خوب آموزش و پرورش در ساخت مدرسه در دولت تدبیر و امید تشکر نمودند.

سر کار خانم پریزن کارشناس مسئول سوادآموزی شهرستان قرآنی استهبان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ نفر بی سواد و کم سواد ثبت نام شدند و  ۳۵ نفرآموزش دهنده فعال داریماز حمایت های آموزش و پرورش در این حوزه تشکر و قدردانی کرد.

استهبان

در انتها سواد آموزان درخواست های خود از قبیل حمایت مالی ،در نظرگرفتن تلکیف و افقی مشخص برای سواد آموزان و تعجیل در پرداخت پاداش برای سواد آموزان را به سمع و نظر مسولین رساندند.

لازم به ذکراست در حاشیه‌ی این مراسم برنامه های متنوعی اعم از نمایشگاه کتاب، دست ساخته های سواد آموزان،پخت نان محلی، جشنواره غذایی و … بر پا شد.

 

تهیه خبر : مجتبی کشاورز