هنرمندان و کادر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان در آستانه دهه ی مبارک فجر با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا در این دیدار صمیمانه ابتدا امید کیامرث سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان پس از تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و اهدای بسته فرهنگی به نمایندگی از هنرمندان، به تشریخ فعالیتهای فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های وابسته پرداخت .

امید کیامرث – حجه الاسلام مصطفی خاوری

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه هنرمندان شهرستان پای نظام و انقلاب ایستاده اند و برای حفظ آن تلاش می کنند ادامه داد : انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی بود که با وحدت و انسجام همه گروهها شکل گرفت و مهمترین دستاورد آن استقلال فرهنگی کشور بود.

کیامرث با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته فرهنگ و هنر با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده که خوشبختانه با پشتیبانی مسئولین و تلاش هنرمندان توانسته مسیر خود را پیدا و استقلال خود را به دست آورد خاطر نشان کرد هنرمندان استهبان در اکثر زمینه های هنری توانسته اند به موفقیت های خوبی در سطح استانی و ملی دست پیدا کنند و این نویدبخش آینده ای بسیار روشن برای فرهنگ و هنر شهرستان خواهد بود .

پس از کیامرث، مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان  در فضایی بسیار صمیمی به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خویش پرداختند.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین  حاج مصطفی خاوری امام جمعه استهبان ضمن تشکر و قدردانی از هنرمندان و مسئولین انجمن های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حضور در دفتر ایشان برای تبریک ایام الله دهه فجر ، هنرمندان را درخت ثمری دانست و وجود هنرمندان را باعث ارتقا وضعیت دینی ، مذهبی و فرهنگی جامعه دانستند.

حاج آقا خاوری با تقدیر ویژه از استاد محمدرضا آل ابراهیم  و علی حکمت وجود ایشان را برای اعتلای و نگاهداشتن فرهنگ مردم استهبان آثار پر خیر و برکتی از خود به گذاشته اند  پرخیر و برکت دانست و تشکر ویژه نمود.

امام جمعه استهبان در پاسخ به سوالات محمدحسین هوشمند معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که با طرح سه سوال از ایشان در خصوص تاثیر، وضعیت و آینده فرهنگ و هنر سوالاتی را مطرح نمود بیان داشت : این موارد قبل از اینکه سوال باشد در واقع تلنگری است به ما که چه فکری برای آینده فرهنگ و هنر در شهرستان کرده ایم و ادامه داد من به دید هشدار به این سوال ها نگاه می کنم و معتقدم باید وضعیت فرهنگ و هنر در استهبان به چیز بسیار بالاتری از آنچه که هم اکنون هست برسانیم و باید توجه بیشتری به این مقوله داشته باشیم .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان ادامه داد : جایگاه هنر را در فرهنگ اسلامی جایگاه بلندی و ریشه داری است و با اشاره به اینکه هم پیامبر اسلام و  هم سایر پیامبران الهی از ظرفیت هنر برای ترویج و انتشار دین خدا استفاده کرده اند این را نشان  از جایگاه بسیار خوب هنر دانست و با استناد به روایات در خصوص صدای بسیار زیبای حضرت داوود (ع) ،  خاطر نشان کرد : صوت داودی ویژگی های عجیب و قابل توجهی داشت و اینکه یک پیغمبر خدا بخواهد چه متون دینی و چه سایر متون ادبی را با آواز بخواند  معلوم می شود برای پیشبرد اهداف شان که هدایت مردم بود از این هنر استفاده کرده اند و همه ی اینها تاثیر بسیار زیاد جایگاه هنر را به ما یادآوری می کند.

حاج آقا خاوری با بیان اینکه ما در قبل از انقلاب تعداد انگشت شماری سخنران داشتیم ولی الان به برکت انقلاب تعداد زیادی هنرمند داریم ، با یاد از مرحوم کافی و دکتر علی شریعتی آثار به جا مانده از این بزرگواران را چون با هنر آمیخته شده بود آثار ماندگاری دانست و رمز ماندگاری آثار این بزرگان را درآمیختگی این آثار با هنر دانست و با اشاره به آثار دکتر شریعتی و تعابیر ایشان از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س ) ادامه داد زمان زیادی خواهد گذشت تا دوباره کسی بتواند تعاریفی این چنین بی نقص و هنرمندانه و در خور شان این بزرگواران را ارائه دهد.

امام جمعه شهر استهبان با اشاره به اینکه دین اسلام از هنر خیلی بهره برده است ادامه داد : هنر هیچ جایگزینی ندارد و اسلام  و انقلاب اسلامی ایران با هنر به اینجا رسیده است و الان هم باید تلاش شود که هنر در خدمت مردم و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما در بیاید و آداب و رسوم خود را با هنر حفظ کنیم .

حاج آقا خاوری با توصیه اینکه از ظرفیت هنرمندان شهرستان که الان در سطوح ملی فعالیت دارند باید بیشتر استفاده کنیم آموزش را رمز موفقیت هنرمندان دانست و برگزاری کارگاهها را بسیار ضروری و لازم دانست .

پایان بخش این دیدار اجرای مناجات امامزاده پیرمراد (ع) توسط سیدابوالفضل کیوانی از اعضای انجمن موسیقی شهرستان استهبان بود .

 

هنرمندان استهبان