نقش توسعه شهرى بر کمال اجتماعى

نیم نگاهى به اقدامات شهردارى استهبان

رسیدن به توسعه شهرى با نگاه همه جانبه در سایر حوزه ها نظیر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی در سیستم مدیریت شهرى بسیار مؤثر مى باشد.
آرمانشهر و یا در تعبیر دیگر مدینه فاضله تعریف شده در نگاه فلاسفه قدیم و اسلامى به سعادت رسیدن افراد جامعه و دست یابی به کمال و رستگاری بوده‌است.
با تکاپویى در فعالیت هاى انجام شده در حوزه مدیریت شهرى استهبان طى یکسال گذشته در سایر حوزه هاى عمرانى، اجتماعى و زیر ساختى مى توان به روند توسعه شهرى این شهر و آینده بهتر امیدوار بود.
بر اساس یافته ها و گزارش هاى مستند علاوه بر احداث خیابان ها و توسعه فضاى سبز، آغاز عملیات هاى اجرایى نظیر سیل بند و خیابان هاى مواصلاتى که از جمله کارنامه کلان شهردارى استهبان در چند ماه گذشته بوده است، باید از اقدامات جانبى اجتماعى و فرهنگى شهردارى نظیر گارگاه هاى آموزشى در سایر حوزه ها و همچنین برپایى جشنواره هایى با رویکرد فرهنگى با هدف احیاى فرهنگ بومى نیز قدردانى کرد.
فعالیت هایى نظیر برپایى جشنواره غذاهاى سنتى، شناسنامه دار کردن درختان، ساخت المان هاى شهرى، ترویج فرهنگ دوچرخه سوارى و دهها اقدام شایسته و بایسته ى دیگر از سوى شهردارى استهبان نوید بخش مى باشد.
ظرفیت مذهبى، تاریخى، فرهنگى و اجتماعى استهبان براى توسعه همه جانبه و رسیدن به پیامدهاى مثبت در امر رونق گردشگرى و جذب سرمایه گذارى در محورهاى یاد شده قابل توجه است که البته با تلاش اعضاى نهاد مدنى شوراى اسلامى شهر و شهردارى به آن میسر خواهد شد.
تردیدى نیست هنگامى که مردم یک جامعه به محورهاى توسعه در سایر موارد فرهنگى، اقتصادى، رفاهى، اجتماعى، زیست محیطى و بهداشتى دست یابند به کمال خواهند رسید از این رو تلاش همه جانبه از سوى مدیریت شهرى استهبان و همچنین تشکل هاى مردم نهاد در راستاى رسیدن به اهداف متعالى در محورهاى یاد شده تأثیر بسزایى خواهد داشت.
دراینجا باید از فعالیت و تلاش شهردار گرامى آقاى مهندس حسن تاج پیکر و دوستان خوش ذوق شوراى اسلامى شهر استهبان سپاس و قدردانى فراوان داشته باشیم و استدعاى اقدامات فراتر و گسترده تر، تا کهن دیار استهبان به جایگاه اصلى خود که در حافظه تاریخ این سرزمین محفوظ مانده، برگردد؛ لله الحمد والمنه.

 

صفدر دوام