به گزارش استهبان فردا حجه الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری در مراسم یادواره شهدای استهبان با بیان اینکه استهبان در زمینه دفاع از اسلام و انقلاب به وظایف خودش به خوبی عمل کرده است ، آمار شهدا و ایثارگران استهبان را دلیل خوبی برای این ادعا دانست .

امام جمعه استهبان با بیان اینکه اولین شهید انقلاب در استان فارس شهید رستمی از استهبان می باشد این را افتخاری برای شهرستان استهبان دانست و ادامه داد : شهید رابع  تنها مرجع تقلید شهید کشور نیز استهبانی است .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان با بیان اینکه تعداد شهدای روحانی استهبان ۲۰ نفر است ، شهید شیخ احمد فقیهی که به دست باند ملعون رجوی با ترور ناجوانمردانه به فیض شهادت رسید را مایه مباهات شهرستان استهبان دانست و ادامه داد ، استهبان از نظر جمعیت یک هزارم جمعیت کشور را دارد ولی یک پانصدم تعداد شهدای کشور از استهبان است و همه اینها نشانه ولایت مداری و تعهد مردم شهید پرور استهبان می باشد .

حجه الاسلام والمسلمین خاوری در پایان از تمامی دست اندرکاران مراسم یادواره سرداران و شهدای شهرستان استهبان تشکر و قدردانی کرد و از همه مسئولین و اصناف و مردم استهبان خواست در برپایی جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تمام توان و تلاش خویش استفاده کنند .