همایش شهرداران استان فارس با حضور مهندس افشانی معاون عمرانی وزیر کشور و هیات همراه ، استاندار فارس، معاون عمرانی استاندار ، مدیران کل دفتر شهری ، دفتر فنی و بحران ، سازمان همیاری استان فارس ، نظام مهندسی ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و با حضور شهرداران استان فارس برگزار گردید .
در این همایش مهندس فقیهی کیا شهردار گراش به نمایندگی از شهرداران استان فارس به سمت عضویت در هیات مدیره سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انتخاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس :

مهندس سید محمد علی افشانی با حضور در جلسه شهرداران استان فارس گفت: اولین کار یک مدیر و شهردار، رفتار با عدالت است و موضوع دیگر رعایت قانون است و همواره مبنای سنجش باید رضایت مردم باشد.
وی ادامه داد: نتیجه آمار و جدول را باید در چهره مردم دید و به اجبار نمی توان به آنها اعلام کرد که ما کار می کنیم.
معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد: شهرداری ها منتظر اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده نباشند زیرا هیچ ارتباطی با مدیریت شهرداران ندارد و به طور مستقیم وارد حساب شهرداری ها می شود.
افشانی تصریح کرد: شهرداران باید بدانند که این رقم از عوارض مردم پرداخت می شود و باید به درستی و در جای مناسب هزینه و نظارت وکنترل درستی بر روی ان انجام شود.
وی یادآور شد: آنچه انتظار از شهرداران است توسعه و رشد بوده و مردم باید نتیجه تلاش را ببینند.
معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از تاکیدات دولت است به خصوص در کلان شهرها باید به این مهم توجه شود به خصوص نوسازی ۱۹ تا ۲۰ هزار اتوبوس باید طی ۳ سال انجام گردد.
افشانی تصریح کرد: نوسازی سیستم حمل و نقل شهری در بحث محیط زیست بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل باید مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: نوسازی سیستم حمل و نقل عدالت اجتماعی نیز به حساب می آید و در این بحث دولت پولی از جیب خود پرداخت نمی کند بلکه آنچه هزینه می شود از صرفه جویی سوخت است.
رییس سازمان دهیاریها وشهرداری های کشور یادآور شد: ۵۰ درصد اعتبار برای خرید اتوبوس، مینی بوس و کامیونت درون شهری را دولت پرداخت می کند.
معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری نیز گفت: دولت به این مهم توجه دارد تا حیات و زندگی به بافت ها برود که از جمله آن رفت و آمد دانشجویان و حضور سمن های مختلف در محلات است.
وی ادامه داد: در تقسیم منابع باید محلات کمتر توسعه یافته بیشترین منابع را جذب کنند که این مهم تاکید رئیس جمهور نیز می باشد.
معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: رفتارهای دوگانه باید برداشته شود و عدالت در شهر ایجاد گردد تا کسی شاهد اختلاف طبقاتی نباشد.
افشانی افزود: اگر اعتراضی دیده شد باید بدانیم که بی عدالتی و حرکتی مخالف قانون انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مدیریت پسماند نیز گفت: هزار میلیارد تومان در خصوص مدیریت پسماند اعتبار مد نظر قرار گرفته است و امروز باید کلان شهرها و شهرداران مختلف تلاش بیشتری انجام دهند.
معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: حواله اعتباری و قیر نیز طی چند روز آینده به حساب شهرداری ها واریز می شود.
افشانی تصریح کرد: شهرداران کلان شهرها مراقب باشند که تیشه به ریشه خود نزنند و همواره باید در تصویب قوانین و لایحه ها همراه شهرداران دیگر باشند.
معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد: در ارتباط با قانون نظام مهندسی اختلاف نظری میان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که طبق قانون، نظارات بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
در پایان جلسه با برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، مهندس احمد فقیهی کیا شهردار گراش ، آقای زارع شهردار آباده و آقای جوکار شهردار خشت از بین شهرداران و به نمایندگی از استان فارس جهت عضویت در این هیات مدیره انتخاب شدند .

مهندس افشانی

شهرداران فارس

احمد فقیهی کیا شهردار گراش