به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا  همزمان با هفته مراکز و مدارس غیرانتفاعی ، استهبان میزبان رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس ومراکز غیردولتی فارس بود.

به همت شورای هماهنگی مدارس و مراکز غیرانتفاعی استهبان فارس در گرامی داشت هفته مراکز و مدارس غیرانتفاعی مراسمی در سالن مهمانسرای جهانگردی شهرستان استهبان برگزار شد.

در این مراسم عقیل علیشاهی رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس ومراکز غیردولتی فارس به همراهی زمانی و محمد جانی کارشناسان این اداره ، حجت مفتاح رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان استهبان و شورای معاونین آموزش و پرورش استهبان در جمع موسسان مدارس غیردولتی استهبان حاضر شدند.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن توسط یکی از دانش آموزان و ادای احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ، حجت مفتاح رییس اداره آموزش و پرورش استهبان ضمن خیر مقدم به میهمانان ، فرارسیدن هفته مراکز و مدارس غیردولتی را تبریک گفت و با بیان اینکه این مراکز به عنوان بازوی آموزش و پرورش می باشند از تلاش و همت تمامی دست اندرکاران این حوزه تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه سرکارخانم شمس کارشناس مدارس و غیردولتی غیرانتفاعی استهبان گزارشی از عملکرد و فعالیت مدارس و مراکز غیرولتی در شهرستان استهبان ارائه داد .

مهدی پنجش رییس شورای هماهنگی مراکز و مدارس غیرانتفاعی استهبان نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان و موسسین ، هفته مراکز غیردولتی را تبریک گفت و با بیان اینکه متاسفانه علیرغم وجود قوانین حمایتی شفاف ، کمترین حمایت ها از مدارس و مراکز غیردولتی صورت می پذیرد و هیچ گونه عزمی برای حل مشکلات واقعی این مراکز دیده نمی شود و از رییس اداره مراکز و مدارس غیردولتی استان فارس خواست تا جهت اجرای قوانینی که در راستای حمایت از مراکز غیردولتی وجود دارد تمهیداتی اندیشیده شود.

در ادامه با اهدای لوح ارسالی وزارت و آموزش و پرورش و هدیه از مجید فرهمندی موسس دبیرستان غیرانتفاعی دارالفنون استهبان که در دومین جشنواره معلمان هنرمند کشور حائز مقام دوم در رشته دف نوازی گردیده بودند تقدیر به عمل آمد .

 

علیشاهی رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس ومراکز غیردولتی فارس ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این جلسه ، مدارس و مراکز غیرانتفاعی را جزء لاینفک و جدایی ناپذیر آموزش و پرورش دانست و تلاش فعالان این حوزه را قابل تقدیر و در راستای اهداف عالیه امر خطیر آموزش و پرورش دانست .

علیشاهی با بیان اینکه عملکرد بسیار خوب مدارس و مراکز غیردولتی نشان از دغدغه ستودنی دست اندرکاران این مراکز دارد خاطر نشان کرد: پرداختن به مسائل پرورشی و در اولویت قرار دادن امور پرورشی از برنامه های اصلی وزیر آموزش و پرورش می باشد و با توجه به تغییر معیارها برای تعیین شهریه مراکز در سال تحصیلی آینده و با این توضیح که میزان شهریه مصوب برای هر مرکز در سال آینده به فعالیت های پرورشی در سال جاری بستگی دارد  به موسسین مراکز غیردولتی توصیه کردتمام اهتمام خود را در این زمینه به کار بندند.

در حاشیه این مراسم به پاس تجلیل از رشادت های شهدای گلگون کفن از خانواده شهید مدافع حرم سردار محسن الهی تقدیر شد و همسر شهید دلنوشته ای را برای حاضران قرائت کرد و توسط گروه سرود دبستان غیرانتفاعی آتیه سرود رفیق شهیدم اجرا شد.

پرسش و پاسخ بین موسسین مدارس و مراکز از دیگر برنامه های این نشست بود که موسسین در فضایی بسیار صمیمیی و دوستانه به بیان مشکلات خود پرداختند و رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس ومراکز غیردولتی فارس به سوالات ایشان پاسخ داد .

در پایان با اهدای هدیه و لوح تقدیر از زحمات موسسین مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان استهبان تقدیر شد.

 

گزارش تصویری مراسم :