فرماندار استهبان : جمعیت سگ‌های ولگرد باید روز به روز در شهرستان استهبان کمتر و کنترل شود.
به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا  فرماندار استهبان در جلسه کارگروه کنترل و ساماندهی سگهای ولگرد که با حضور معاون فرماندار، شورای اسلامی شهر ،شهرداری و سایر اعضا تشکیل شد گفت :  وظیفه مدیریت سگ های ولگرد در محدوده حریم شهری برعهده شهرداری، در سطح روستاها بر عهده دهیاری ها، و در محدوده های محصور و بسته مانند شهرک های صنعتی و واحدهای دامپروری بر عهده مالکان است و در صورت بروز هر گونه حادثه ای در یکی از مکان‌ها باید  یکی از این سه گزینه پاسخگو باشند.
یوسف کارگر اظهار داشت: از جمله مشکلات ازدیاد این سگ ها  حمله به شهروندان را داشته‌ایم که از لحاظ شرعی  و وجدانی حذف این سگ ها عقلانی و جایز نیست می‌خواهیم به گونه‌ای آنها را  ساماندهی کنیم که جلـوی مشکلات موجود گرفته شود نه مشکلی بر مشکلات اضافه گردد.
وی به ضرورت کنترل سگ‌های ولگرد تاکید کرد و گفت: برای انتخاب روش‌های کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد مستلزم مشارکت و همفکری با دستگاههای اجرایی، تشکل‌های مردم نهاد در شهرستان  است.
فرماندار استهبان خاطرنشان کرد: ضعف در مدیریت سگ‌های ولگرد به بهانه کمبود و یا نبودن بودجه وجه پذیرفتنی نیست و نمی توان از کنار امنیت و آرامش روانی مردم بخاطر برخی توجیه‌های دستگاهی عبور کرد.
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.