حجه الاسلام والمسلمین خاوری امام جمعه استهبان با ارسال پیامی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام را محکوم کرد.

متن پیام امام جمعه استهبان به شرح زیر است :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قال الله الحکیم فی کتابه:
” یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَهً مِنْ دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ”
«سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۸.»
شاهچراغ در اولین شب ربیع الثانی میزبان شهدای حرم شد و چه زیبا خون این شهدای حرم مسیر حق و باطل را برای همگان روشن ساخت. در گذر زمان جرس کاروان از رحیل انسان هایی خبر می دهد که در ایصال به لقاء الله سر از پا نمی شناسند و همواره راهی روشن و آشکار را می پیمایند. ندای مظلومیت و اقتدار ملت بزرگ ایران این بار در خطّه فرهنگی و متعهد فارس و در آستان مقدس حضرت سید الاعاظم احمدبن موسی ( علیه السلام) طنین انداز شد و جنایتی بزرگ بر آمار جنایات دشمنان کینه توز انقلاب شکوهمند اسلامی افزود. آری انقلاب اسلامی ما را کیست که نشناسد و کیست که به شایستگی بشناسد.
اگر می بینیم درست همزمان در روز چهارشنبه همگام با رسانه های معاند خارجی برخی در داخل فراخوان می دهند یادآور جنگ احزاب و صف آرایی همه جانبه دشمنانی است که این بار با شلیک گلوله مردم بی دفاع و زوار سومین حرم اهل بیت را به خاک و خون می کشند،در واقع نشان از کینه و عداوت انان با دیانت و مکتبی بودن جامعه انقلابی ایران دارد. لکن بدخواهان باید بدانند که با این اقدامات ناجوانمردانه ملت مقاوم و انقلابی ایران اسلامی از پای نخواهد نشست و هرگز از مواضع انقلابی خود عقب نشینی نخواهد کرد.
اگر چه در این فاجعه دردناک قلوب تمامی مسلمانان جهان جریحه دار شد اما به فرمایش آن یگانه دوران و یادگار پیامبران بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل قدس الله نفسه الزکیه:
« خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند و در این قافله نور جان و سر باختند. خداوندا این دفتر و کتاب شهادت را همچنان بر روی مشتقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مفرما. »
اینجانب با قلبی متأثر و اندوهناک این حادثه تلخ و جانسوز را ابتدا به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و سکاندار کشتی انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای متع الله المسلمین بطول بقائه الشریف و سپس به نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه معظم شیراز حضرت آیت الله دژکام و آحاد مردم خداجوی و شهید پرور فارس و استهبان و توابع آن تسلیت و تعزیت گفته از خداوند بزرگ برای شهدای والامقام رحمت و رضوان الهی و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت دارم و از کلیه پزشکان و کادر درمانی بیمارستانهای شیراز که در اسرع وقت نسبت به مداوای مصدومان اهتمام ورزیدند خاضعانه سپاسگزاری می نمایم.

ربنا افرغ علینا صبراً و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.

مصطفی خاوری اصطهباناتی
امام جمعه شهرستان استهبان
پنج شنبه ۵ آبان ماه ١۴٠١