مراسم گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی با حضور یوسف کارگر فرماندار،روسای ادارت بهزیستی، ورزش و جوانان و مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد و دیگر اعضای مرتبط در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان؛ یوسف کارگر ، فرماندار شهرستان استهبان در این نشست به نقش سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه همه کشورها نیازمند مشارکت مردم می باشند و این مشارکت از طریق سازمان های مردم نهاد فراهم می شود.

وی در ادامه به اهمیت نقش مردم در حادثه اخیر سیل رودبال اشاره کرد و افزود: اوج مشارکت مردم از ابتدای اطلاع رسانی، کشف اجساد، همدردی با حادثه دیدگان و … مشخص شد.

یوسف کارگر بیان داشت: تشکل‌های مردمی نقش موثری در همراهی دولت، مناسب سازی فضا برای مشارکت مردم و احیا ظرفیت‌های مغفول در جامعه دارند.

وی خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت که از شاخصه های جوامع توسعه یافته حضور و فعالیت گروه ها و تشکل های غیر دولتی در کنار بخش دولتی برای توسعه ی پایدارو ارتقاء سرمایه اجتماعی است.

فرماندار استهبان در پایان ضمن تبریک روز ملی تشکل‌های مردم نهاد، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید زمینه را برای ارتباط و همکاری هر چه بهتر تشکل‌های مردم نهاد شهرستان در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، عمران، میراث فرهنگی و گردشگری و … را فراهم کنند.

در ادامه طالب پور ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار “۲۲ مرداد ماه روز ملی تشکلها و مشارکتهای اجتماعی” را به همه موسسات مردم نهاد شهرستان تبریک گفت و افزود: داوطلبانه بودن فعالیت در تشکل ها نشان از خصلت والای انسانی فعالین این بخش دارد که با صرف زمان زندگی خود در راه اعتلاء اهداف تشکل و یاری رساندن به همنوعان برترین دلیل انسانیت را به نمایش می گذارند.

در این نشست هر یک از اعضا پیشنهادات و نقطه نظرات خود را بیان نمودند و تصمیمات لازم اتخاد شد.