جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان به منظور تجلیل از مفاخر فرهنگی و ادبی شهرستان استهبان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا در این جلسه که در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۱ در محل دفتر امام جمعه استهبان برگزار شد ، ابتدا امید کیامرث دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه از اعضای حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد.

کیامرث ضمن تقدیر از اعضای ستاد نخستین همایش آستان جانان که در تجلیل از پیشکسوتان هنر خوشنویسی شهرستان استهبان برگزار شد ادامه داد : به پیشنهاد مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دومین همایش آستان جانان در تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ و ادب و روزنامه نگاری برگزار خواهد شد.

دبیر همایش آستان جانان با بیان اینکه در دومین همایش که اواخر همین ماه در تالار شمس اصطهباناتی برگزار خواهد شد ، از آقایان علی حکمت ، محمدجواد اسلامی و محمد عسلی تجلیل به عمل خواهد آمد ، همکاری تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم خواستار شد.

حجه الاسلام والمسلیمن حاج شیخ مصطفی خاوری رییس شورای فرهنگ عمومی نیز در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش ، با بیان اینکه هدف نهایی از برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی در جامعه و الگوسازی برای جوانان می باشد ، کیفیت برگزاری آستان جانان نخست را خیلی خوب و بدون ایراد دانست و از اعضای ستاد برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه استهبان همچنین در تایید پیشنهاد یکی از اعضای جلسه در خصوص تجلیل از بانوان فعال عرصه های فرهنگی خاطر نشان کرد که در همایش های بعدی آستان جانان حتما به این مهم توجه ویژه خواهد شد.

در ادامه هر یک از اعضا ضمن تایید و تاکید برای برگزاری مراسمی از این دست و اعلام آمادگی همه جانبه برای همکاری با ستاد همایش ، به بیان نظرات و دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

در پایان تندیس نخستین دوره همایش آستان جانان توسط ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان به امام جمعه استهبان تقدیم شد.

عکس : حسن علیمحمدی