به گزارش پایگاه خبری استهبان فردا به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره مشارکت های مردمی ومدارس ومراکز غیردولتی اداره کل آموزش وپرورش فارس ، بااشاره به دهه کرامت وروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ضمن بیان مقام و جایگاه این امامزاده گفت: باید این وجود نورانی را به جامعه معرفی شود که در این مهم، آموزش و‌پرورش نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به مسئولین مدارس غیردولتی گفت: مدیران این مدارس، ارزش تربیت را شناخته و در این مسیر به دنبال ایفای نقش هستند بنابراین باید به آن ها در انجام این امر مهم کمک کرد.

عسکری گفت: دوران مدیریت ها بسیار کوتاه است؛ لذا باید از این فرصت برای خدمت گذاری استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بااشاره به اینکه نباید شان مدارس غیردولتی آسیب ببیند بلکه باید در امر تعلیم و تربیت کمک رسان این مدارس باشیم افزود: سیاستگذاری ها در حفظ حرمت مدارس و جلوگیری از حرمت شکنی ها باشد و صیانت از این جایگاه در دستور کار قرار گیرد.

عسکری ضمن اشاره به حوزه ی نظارت از مدارس گفت: این نظارت ها باید همراه با آموزش و بازدارندگی باشد و در این مسیر ایرادات را دید و برای رفع آن ها برنامه ریزی کرد.

وی بااشاره به اینکه خلاءهای موجود در مدارس شناسایی و بصورت قاعده مند رفع شود گفت: ذیل سند تحول بنیادین نقشه ی راه مدارس غیردولتی، شوراها، مدارس بزرگسالان و … مشخص شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:مجموعه ی شورای آموزش و پرورش ظرفیت بی بدیلی است که باید برای استفاده بهینه از آن، برنامه ریزی کرد تا به سمت فرمایشی شدن نرود، بلکه با دستورکار فعالیت کنند.

در پایان مراسم ضمن تقدیراز زحمات یزدان دشتیان رییس سابق اداره مشارکت های مردمی و مدارس ومراکز غیردولتی اداره کل آموزش وپرورش فارس ، عقیل علیشاهی به عنوان رییس جدید این اداره منصوب شد.

علیشاهی دارای فوق لیسانس در رشته هنر است و در سوابق خود مدرس و کارشناس فرهنگی هنری دانشگاه فرهنگیان و هنرآموز هنرستان و عضویت در گروه آموزشی هنرستان را دارا می باشد.